Piața OTC, în ușoară scădere față de primele trei luni ale anului

0

Piața de produse OTC din România (medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală) a scăzut cu aproximativ 7% în cel de-al doilea trimestru al 2017 față de primele trei luni ale anului, conform datelor Cegedim. Totuși, vânzările aferente celui de-al doilea trimestru al anului au fost cu 19,4% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut.
Segmentul de piață a înregistrat o evoluție moderată la nivelul acestor categorii de produse, cu schimbări semnificative doar la nivelul categoriei răceală, gripă și alergii, vânzările din această categorie scăzând cu 38% față de primul trimestru al anului. Cu o valoare de 132,3 milioane de lei, această categorie a pierdut considerabil din cota de piață, de la 27,4% în T1 la 18,2% în al doilea trimestru. La polul opus, categoria dermatocosmetice s-a poziționat pe un trend ascendent, cu un salt de 25%, reprezentând o creștere în vânzări de la 50,9 milioane de lei la 63,6 milioane de lei.
„Valoarea anumitor categorii este strâns corelată cu ponderea problemelor de sănătate dintr-o arie terapeutică, însă poate fi influențată și de sezonalitate. Segmentul de piață urmează însă o tendință generală de creștere, reflectând, pe de-o parte, atenția sporită acordată îngrijirii personale de către consumatori, cât și varietatea de produse, pe de altă parte. Totodată, această evoluție ascendentă este în linie atât cu creșterea totală a pieței farmaceutice, cât și cu creșterea economică a României”, a declarat Diana Mereu, Director Executiv RASCI (Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale).
Conform datelor Cegedim, categoria Lifestyle OTC , se află în top în al doilea trimestru al anului în ceea ce privește cota de piață, de 23,2%, dar și la nivelul vânzărilor, de 168,7 milioane de lei. Aceasta este urmată de categoria produselor cu acțiune în afecțiuni gastrointestinale, cu o cotă de piață de 21,1% și vânzări de 153,1 milioane de lei.

About Author

Raluca Bajenaru

Leave A Reply