Cea mai mare gală de premiere a excelenţei medicale de la Londra – BMJ Awards – a fost un eveniment interesant din toate punctele de vedere. Ţinuta obligatorie black tie şi locaţia luxoasă în unul din cele mai scumpe hoteluri din capitala Marii Britanii au creat atmosfera galei anuale.
Pregătit de o echipă impresionantă, cu şase luni înainte, evenimentul s-a remarcat prin perfecţiunea momentelor, din punct de vedere al regiei, al imaginii şi al prezentării. Au fost aproape 600 de participanţi ce şi-au plătit locul la masă – o taxă deloc neglijabilă, trei ecrane imense, candelabre ca la cele mai elegante castele, jocuri de lumini, un prezentator charismatic – un celebru jurnalist britanic, şi multe promptere care au făcut ca discursurile celor care au prezentat să pară vii şi… inteligente. Un eveniment la care invitaţii au stat până la sfârşit, adică miezul nopţii, şi s‑au bucurat. S-au bucurat şi au râs şi când binecunoscutul actor adorat de femeile din lumea întreagă, Hugh Grant, a prezentat premiul pentru Health Communicator of the Year începându-şi discursul cu afirmaţia că este de câţiva ani amantul doamnei profesor şi a venit însoţit de soţul acesteia, doamna neputând ajunge deoarece era bolnavă – are cancer pancreatic. Pare sinistru pentru un participant dintr-o ţară ca România. Sunt, desigur, ironică şi cu siguranţă înţeleg mai greu umorul englezesc. Echipele de medici propuse spre a fi premiate aşteptau cuminţi până era anunţat câştigătorul, moment în care, datorită aceluiaşi sentiment de bucurie, ţipau şi săreau pe scenă. Dar invitaţii (care nu toţi au respectat dress code-ul) au fost relaxaţi şi păreau că au aşteptat întregul an acest eveniment, remarcabil dealtfel.
British Medical Journal este cea mai importantă publicaţie medicală din Marea Britanie, având numeroase reviste în domeniu, organizând evenimente relevante pentru sistemul de sănătate, dar fiind în acelaşi timp un lider pe segmentul de excelenţă medicală. Revistele BMJ setează trenduri şi direcţii prin prezentarea de studii, de cercetări, inclusiv în domeniul politicilor de sănătate, în paginile acestora fiind prezenţi iluştri analişti de la London School of Economics sau Observatory.
În calitate de publisher al BMJ – ediţia în limba română, colaborarea cu profesioniştii de la BMJ UK este importantă pentru România, iar în următoarea perioadă aceştia vor veni şi la Bucureşti, în cadrul evenimentelor organizate de Tarus Media. Nevoia continuă de informare cu ceea ce este nou şi valoros, în ideea de a nu mai reinventa roata, aduce plus-valoare educaţiei medicale continue a profesioniştilor din sănătate. <<<