ARPIM: Noul Cod de Etică în relația companii farmaceutice – profesioniști medicali vizează limitarea numărului de mostre oferite de către companiile farmaceutice, interzicerea cadourilor și a organizării de evenimente extravagante

0

Asociaţia Romană a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM) a elaborat un nou Cod de Etică în promovarea medicamentelor eliberate pe baza unei prescripţii medicale, reglementând relaţia dintre companiile producătoare de medicamente şi profesioniştii din domeniul medical. Prin implementarea acestui Cod, ARPIM doreşte ca alegerea medicamentelor în vederea prescrierii să se facă exclusiv pe baza nevoilor individuale de asistenţă medicală ale pacienţilor, a eficienţei şi siguranţei dovedite de fiecare produs, se arată într-un comunicat de presă. “Prin modificările aduse Codului de Etică, ARPIM doreşte să consolideze procesul de transformare a pieţei farmaceutice din România într-un mediu etic şi concurenţial, în care pacienţilor li se garantează accesul la cele mai bune terapii pentru afecţiunile de care suferă, fără suspiciunea corupţiei şi numai pe baza dovezilor ştiinţifice aduse de studiile clinice realizate pentru fiecare produs. Reiteram cu această ocazie îndemnul pentru autorităţi, alte asociaţii din piaţa farmaceutică şi alte companii neafiliate, de a adopta acest Cod împreună cu noi şi de a se alinia standardelor europene de etică, eliminând astfel suspiciunile care planează incorect asupra întregii pieţe din România.”, a declarat Cristian Luțan, Director Executiv Adjunct al ARPIM.   Noua ediţie a Codului de Etică a avut în vedere cele mai recente reglementări  în domeniu la nivel european şi internaţional, precum şi experienţa aplicării unui Cod de Etică în România, în ultimii șase ani. Noutăţile aduse de această variantă sunt legate de limitarea numărului de mostre care pot fi oferite profesioniştilor din domeniul sanitar (patru mostre de produs la cea mai mică concentraţie şi numai mostre din produse lansate pe piaţa în ultimii doi ani); codul mai prevede interzicerea totală a cadourilor de orice natură (ediţia precedenta permitea oferirea de cadouri tradiţionale cu prilejul unor ocazii speciale, în valoare de maxim 150 lei); interzicerea organizării sau sponsorizării de evenimente în afara ţării, cu excepţia vizitelor la laboratoare sau alte facilităţi ştiinţifice sau dacă majoritatea participanţilor sunt străini, precum și interzicerea organizării sau sponsorizării de evenimente la hoteluri de cinci stele, precum şi în locaţii renumite pentru facilităţile lor de divertisment, sportive sau pentru “extravaganţa” lor. Codul de Etică, disponibil în varianta integrală, pentru consultare, la adresa www.arpim.ro, prevede că promovarea medicamentelor trebuie să se bazeze pe o atentă documentaţie ştiinţifică, să încurajeze utilizarea raţională a medicamentelor, precum şi să elimine orice stimulare incorectă a prescrierii de medicamente. Codul se aplică celor 28 de companii membre ale Asociaţiei Române a Producătorilor Internaţionali de Medicamente – asociaţie care reprezintă circa 70% din piaţa farmaceutică românească – clarificând astfel cadrul legislativ naţional, deficitar în această privinţă. Companiile care nu respectă codul pot fi sancționate prin avertismente, amenzi şi chiar prin excluderea din asociaţie.

About Author

Raluca Bajenaru

Comments are closed.