Compania Boehringer Ingelheim, cea mai mare companie de familie din domeniul farmaceutic, își propune pe termen mediu să intre în piața locală în Top 20, nivel similar cu poziția în topul internațional al companiilor farmaceutice din punct de vedere al vânzărilor. Conform statisticilor companiei de cercetare a pieței Cegedim, firma se află acum pe locul 25 în piața locală, cu o cotă de 1,3%. “Ne propunem ca în 3 – 5 ani să intrăm în top 20. În România, am înregistrat zece ani de creștere consecutivă aproape fără excepție şi suntem încrezători că intrăm într-o nouă etapă de dezvoltare”, a spus Franz Zinsberger, director general al Boehringer Ingelheim România, adăugând că ritmul de creștere a scăzut sub 10% pe fondul crizei economice. Acesta a anunțat și că Dan Ionescu, corporate affairs manager, va prelua de la începutul anului viitor poziția de Global Price Manager în cadrul grupului. Potrivit directorului general al companiei, provocările pieței farmaceutice locale se leagă de accesul la tratament, neactualizarea listei de compensate, termenele lungi de plată. Boehringer Ingelheim este recunoscută și prin studiile clinice de anvergură, la acest moment având în derulare 11 studii clinice inclusiv în România, în cinci arii terapeutice (boli cardiovasculare, metabolice, respiratorii, oncologie, virologie), 124 de centre medicale fiind implicate. În România, compania germană are 107 angajaţi şi o cifră de afaceri de 20,5 milioane euro în 2009. Compania germană, care a aniversat 125 de ani de existență, are 41.500 de angajaţi în 142 de companii afiliate pe toate continentele. La nivel global, anul trecut, compania a înregistrat vânzări de 12,7 miliarde de euro, 21% din vânzări fiind alocate investițiilor în cercetare. (D.B.) <<<
Editia print luna decembrie 2010