DANA STĂNCIULESCU Succesul se obține atunci când îți place cu adevărat ceea ce faci

0

danaModele şi principii

Dana Stănciulescu spune că dorinţa continuă de autodepăşire, precum şi capacitatea de muncă, au fost elemente esenţiale ale succesului său în carieră. „Încerc să mă port cu ceilalţi oameni cum mi-ar plăcea să se poarte ei cu mine. Cred cu putere în principiul leadershipului prin exemplul personal. Nu mă aştept niciodată ca oamenii să facă ceea ce eu nu sunt pregătită să fac”.

Apreciază oamenii ambițioşi, pentru care nimic nu este imposibil, pentru că îi seamănă. Iubeşte munca în echipă şi doreşte să lucreze cu cei mai buni oameni pentru că numai ei pot face faţă provocărilor variate ale pieţei farmaceutice actuale. „Nu am acceptat niciodată înfrângerea, nici atunci când provocările pe care a trebuit să le înfrunt păreau imposibile”, spune Dana Stănciulescu.

Educaţia, diversitatea responsabilităţilor, faptul că a făcut ceea ce i-a plăcut, cât şi un dram de noroc, pe care nu se sfieşte să-l recunoască, au fost „ingredientele” care au făcut din cariera ei un succes. Consideră ca este important să-ţi asumi propriile greşeli şi să înveţi din ele. „Dacă nu faci niciodată greşeli, înseamnă că activezi într-o zonă de confort în care cariera ta nu are nici o şansă să se dezvolte”.

Saltul la antreprenoriat

„Dacă în 1990 era simplu să fii antreprenor, acum este foarte greu să găseşti o nişă, mai ales în piața farmaceutică”, afirmă Dana Stănciulescu. Consideră că pentru a deveni antreprenor trebuie să rişti, să munceşti enorm de mult, să ai capacitatea de a crea oportunităţi, să fi deschis la nou, la provocări. „Am ales calea de a-mi deschide o firmă de consultanţă în domeniul farmaceutic deoarece, după ce ai acumulat o anume experienţă în acest domeniu, poţi să-ţi dai seama ce-ţi place şi ce nu, poţi evalua ce ştii cel mai bine şi, mai ales, să-ţi planifici foarte bine paşii, gândind în perspectivă.

Bineînţeles că această decizie este o provocare, mai ales în condiţiile actuale de criză, care nu numai că nu ocoleşte domeniul sanitar, dar se va adânci în perioada următoare”, mărturiseşte Dana Stănciulescu.
„Sectorul farmaceutic a fost tot timpul expus unui risc legislativ, acum poate mai vizibil din cauza deficitului bugetar. Dacă încercăm să facem o analiză obiectivă, sectorul farmaceutic a fost mai tot timpul în criză, din 1993 şi până acum. Fie că au fost devalorizari majore, ca în anii 1997, 1999, 2008, fie întârzieri în decontarea reţetelor compensate şi a facturilor către spitale. Acest lucru ne-a făcut însă extrem de agili, pe toți jucătorii din acest domeniu, ducând la profesionalizarea noastră”.

Evoluția pieței farmaceutice în primele
șase luni ale anului

În primele şase luni ale acestui an, piaţa medicamentelor a crescut cu 3,8%, ajungând la un miliard de euro, comparativ cu ianuarie-iunie 2008. Raportate în moneda naţională, vânzările de produse farmaceutice s-au plasat, în perioada ianuarie-iunie, la 4,23 miliarde lei, în creştere cu 19,6%.
Avansul pieţei din punct de vedere valoric a fost susţinut de diferenţa de curs valutar de anul trecut la care erau decontate medicamentele, de
3,3lei/euro şi 3,8lei/euro şi cursul fix stabilit la
1 aprilie 2009, de 4lei/euro. Evoluția pieţei în primul trimestru s-a bazat şi pe creşterea preţurilor din luna februarie, care însă nu s-au mentinut foarte mult timp, ministerul operând în aprilie o scădere de aproximativ 10%. Micşorarea efectuată de Ministerul Sănătăţii a preţului la medicamentele de import cu cca 10%, din aprilie, a făcut însă ca unele produse să fie din ce în ce mai puţin atractive pentru companiile farmaceutice, care fie le-au comercializat mai puțin, fie au renunţat la ele.

Ca volum, piaţa a avut o scădere de 5,2%, până la 204 milioane de unităţi. Un mare semn de întrebare îl reprezintă întârzierea plăţilor de la Casa de Asigurari şi impactul pe care l-ar avea asupra jucatorilor din piața farmaceutică, în cazul în care această întârziere se va accentua.

Care ar fi cea mai bună afacere în perioade de criză?

Cea mai bună afacere pe care o poţi face în vreme de criză, pe timp de vară sau în orice moment al vieţii tale este sa „investeşti în tine”.
Tu, atitudinea ta, mentalitatea şi curajul sunt principalele arme ale unui manager sau antreprenor care vrea să atingă succesul şi acesta este sfatul pe care îl transmit tuturor celor care doresc să se pregătească atât pentru perioade normale cât şi de criza din cariera lor.

Dana Stanciulescu este absolventă a Facultăţii de Medicină şi Farmacie Bucureşti, promoţia 1989. A intrat în businessul farmaceutic în 1993, când a fost pusă pentru prima dată în faţa unei decizii majore de schimbare a carierei. A urmat şi cursurile Open University London, obținând o diplomă în management, în 1996. Cariera profesională şi- a construit-o printr-o bogată activitate la companii multinaţionale, cum ar fi GSK, Abbot, Teva Pharmaceuticals, în cadrul cărora a ocupat funcţii de conducere, ultima fiind cea de director general la Teva Pharmaceuticals. În prezent, o noua decizie majoră îi îndreaptă paşii către businessul de antreprenoriat, deschizându-şi propria companie de consultanţă în domeniul farmaceutic, Core Invest Consulting.

About Author

Medica Academica

Comments are closed.