Deşi în prezent România nu se află în topul utilizatorilor de internet, studiile de specialitate demonstrează faptul că din ce în ce mai multe persoane caută informaţii on-line despre doctori, cabinete, boli şi tratamente performante. Dată fiind nevoia de eficientizare a practicilor medicale şi de îmbunătăţire a relaţiei medic – pacient, doctorii trebuie să facă demersuri pentru a fi pe prima pagină a motoarelor de căutare.
În acest sens, există doua opţiuni:
Un consultant în Medical SEO (încă foarte puţini la noi în ţară) care poate furniza informaţiile necesare pentru a putea crea site-ul optim imaginii fiecarui medic. Dar, mai mult, acesta poate să ridice site-ul pe prima pagina a motoarelor de căutare după anumite cuvinte cheie, precum domeniul de activitate. Această variantă generează cele mai mari avantaje, deşi implementarea ei necesită timp şi buget.
Oaltă variantă o reprezintă înscrierea cabinetului, a numelui şi a altor date relevante într-un site specializat – o bază de date de medici, optimizată pentru motoarele de căutare. Este varianta cea mai rapidă şi cel mai puţin costisitoare. Şi în România există în prezent un astfel de portal: www.PromovamSanatatea.ro . www.E-psiho.ro face parte din www.PromovamSanatatea.ro și a fost primul lansat. Aici sunt promovați gratuit psihologii, psihiatrii, psihoterapeuţii, trainerii şi coacherii din România, constituind o bază de date unică şi funcţională pentru utilizatorii internetului. Din portal fac parte şi www.e-derma.ro; www.e-ginecologie.ro.
Ce trebuie să ştii ?
Un consultant Medical SEO îţi poate furniza Servicii de Web Design Medical. Informaţiile sunt furnizate de specialişti cu experienţă în domeniu.
O practică medicală modernă impune un site care este indexabil şi ușor de găsit de potenţiali pacienţi. Aceştia caută medici, specialişti, cabinete on-line, în orice zonă metropolitană, în fiecare zi. Medical SEO răspunde acestei nevoi. Un site profesionist şi bine conceput (atât din punct de vedere al programării cât şi al designului) poate creşte vânzările şi poate aduce noi pacienţi prin plasarea site-ului pe prima pagină a motoarelor de căutare, în special www.google.com.
Filosofia Designului pentru site-urile medicale este primul criteriu în crearea site-ului.
Site-ul este mai mult decât o simplă carte de vizită. Optica s-a schimbat şi, în prezent, site-urile sunt unelte eficiente pentru a creşte numărul de clienţi. De aceea trebuie optimizat pentru motoarele de căutare. Un site profesionist se diferenţiază prin accesibilitate, design, paletă cromatică, structură şi prin uşurinţa navigării pe site.
Un alt criteriu îl reprezintă Search Engine Optimization – optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) cu focus pe site-urile medicale.
SEO este factorul care propulsează un site de la tipicul site «carte de vizită» la o unealtă foarte importantă de marketing. SEO reprezintă aproximativ 60% din ciclul de creare a site-ului. SEO este obiectivul principal.
Fără SEO, noii clienţi nu pot identifica site-ul pentru că acesta nu apare în primele pagini de căutare.
Strategiile SEO cuprind :
•
Strategii de promovare on-line
•
Campanii de promovare on-line – schimb de linkuri şi înscriere în directoare de specialitate
•
Analiza codului site-ului din punct de vedere SEO
•
Campanii de e-mailuri (newslettere)