Tehnologia reduce timpul de aşteptare la urgenţă

0

Timpul de aşteptare al pacienţilor în Departamentele de urgenţă unde s-au implementat tehnologii inovative  de comunicare este mai mic, relevă un studiu al Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), comandat de Uniunea Europeană.

Investiţia în astfel de sisteme poate creşte satisfacţia pacienţilor şi a personalului medical şi aduce avantaje financiare, însă medicii şi pacienţii trebuie să fie implicaţi de la început în implementarea unor noi tehnologii de comunicare, iar politicienii trebuie să acorde un sprijin mai consistent, au fost concluziile unei şedinţe a Parlamentului European cu tema e-Health.

În ciuda beneficiilor aparente pe care le-ar aduce implementarea de noi tehnologii, se pun încă semne de întrebare în ceea ce priveşte măsura în care mediul politic ţine pasul cu inovaţia. Deşi statele membre recunosc utilitatea sistemelor informatice în sănătate şi nevoia de a progresa în această direcţie, cu schimbări care ar însemna adăugarea de date la istoricul pacienţilor, colectarea informaţiilor medicale pentru sănătatea publică şi cercetare, nu par să facă paşi importanţi în această direcţie. Nathalie Chaze, preşedintele Comisiei Europene pentru strategii în sănătate, vede directiva susţinută de Parlamentul European în 2009 care cuprinde măsuri propuneri de implementare a noilor tehnologii drept o declaraţie de intenţie, sperând că, pe viitor, se va dezvolta o cooperare reală pe subiectul e-Health care să treacă de discuţii interguvernamentale şi să devină parte din metoda de lucru  a Uniunii Europene. (D.B.)  <<<

About Author

Medica Academica

Comments are closed.