Un nou produs Cegedim Strategic Data: Promovarea produselor farmaceutice -
cuantificată pentru prima
dată în România

0

Gabriela Niculescu

Cegedim România

Este parte a grupului francez Cegedim, are trei divizii, respectiv Cegedim Dendrite- oferă servicii customer relationship management (CMR) pentru companiile farmaceutice, Cegedim Strategic Data, specializată în servicii de primary research, patient research, promovare, comunicare şi follow-up pentru companiile farmaceutice, şi Cegedim Customer Information, specializată în date de vânzări şi prescriere, targeting şi profiling pentru companiile farmaceutice.

56_2

Cegedim Strategic Data, divizia specializată în servicii de primary research and patient research a grupului francez Cegedim, a lansat la sfârșitul lunii mai PROMOtestTM un produs destinat evaluării și monitorizării activităților de marketing ale companiilor farmaceutice.

Produsul, de tip share of mind (analiza percepției pozitive a unui brand prin studii de piață, n.red.), unic pe piața locală de profil, permite monitorizarea atât a activităților de marketing și de promovare a medicamentelor, cât și evaluarea echipelor de vânzări pe baza aprecierilor consumatorilor, respectiv a specialiștilor din sănătate, a medicilor şi a farmaciștilor.

“Este un serviciu pentru zona de marketing a companiilor farmaceutice prin care se poate oferi o imagine a impactului activităţilor realizate pentru promovarea produselor. Nu este o unitate de măsurare a numărului de vizite pe care le fac echipele de marketing medicilor sau a numărului de simpozioane organizate de companie, ci a imaginii care rămâne în mintea medicilor şi a cotei pe care o are fiecare produs din această imagine”, a declarat Cristina Dumitru, director Business Unit Cegedim Strategic Data.

56_1

Produsul PROMOtestTM permite companiilor să câștige timp prețios obținând un feed-back rapid, înaintea celui reflectat în vânzări, şi să își eficientizeze costurile în zona promovării, să își îmbunătățească strategiile de vânzare și să își crească capacitatea mesajelor și a mixului de marketing.

”De aceste răspunsuri depinde în mod hotărâtor eficiența unei campanii de promovare și, în final, însăși valoarea vânzărilor, iar aflarea lor în timp real permite ajustarea din mers a strategiei de campanie. Principalul avantaj oferit de PROMOtestTM îl reprezintă furnizarea cu precădere a unor unor informaţii de tip cantitativ care ajută producătorii de medicamente la poziționarea eforturilor de promovare în raport cu cele ale competiției”, au explicat reprezentanții Cegedim România la lansarea produsului.

Astfel, recunoașterea spontană de care se bucură fiecare companie în rândul grupului țintă și a locului ocupat în memoria medicilor și a farmaciștilor pot fi mai ușor de cuantificat.

În același timp, medicii și farmaciștii au posibilitatea de a-și exprima gradul de apreciere pentru anumite produse sau a eforturilor de promovare depuse de către firmele producătoare.

Canalele de promovare monitorizate prin studiul PROMOtestTM sunt reprezentate de vizitele reprezentanților medicali, de mostrele de medicamente, de simpozioane și congrese, trimiteri poștale și studii clinice. Eşantionul de specialişti pe care se efectuează studiul acoperă cele mai importante 20 de specialităţi medicale: Medicina de familie, Farmacişti, Ginecologie, Medicină internă, Pediatrie, Anes-tezie şi Terapie intensivă, Cardiologie, Neurologie, Otorinolaringologie, Psihiatrie, Boli infecţioase, Dermato-venerologie, Diabetologie, Endocrinologie, Gastroenterologie, Oncologie medicală, Ortopedie, Pneumoftiziologie, Reumatologie, Recuperare medicală, Urologie.

Cercetarea va cuprinde aproximativ 6 800 de medici şi de farmacişti, anual, reprezentativi la nivel național.

Produsul va fi disponibil trimestrial, prima analiză aferentă primelor trei luni ale acestui an urmând să fie distribuită gratuit companiilor farmaceutice care au fost prezente la lansarea studiului.

Sursa de eșantionare o reprezintă baza de date a Cegedim, OneKeyTM, cea mai cuprinzătoare listă cu personalul specializat din domeniul sănătății atât din România, cât și din lume.

PROMOtestTM are o marjă de eroare de ± 3%. Modul de eșantionare asigură un grad ridicat de capilaritate, fiind un mix între tipul de localitate şi cele nouă regiuni – aşa cum sunt ele definite în metodologia de lucru a Cegedim, metodologie aplicată în toate studiile şi analizele realizate pentru România.  <<<

Gabriela Niculescu

About Author

Medica Academica

Comments are closed.