Cutia bebelușului – cunoscută apoi în lume sub numele de “Cutia finlandeză” (The Finnish Box) – introdusă acum mai bine de 80 de ani în Finlanda, a scăzut mortalitatea infantilă la cel mai mic nivel din Europa, singura condiție pentru a o obține fiind ca viitoarele mămici să vină la medic sau la moașă în primele patru luni ale sarcinii, a explicat ambasadoarea Finlandei în România, Excelența sa Päivi Pohjanheimo, prezentă la lansarea variantei românești.
Modelul a fost preluat de organizația “Salvați Copiii” și lansat la începutul lunii noiembrie și la noi, la Spitalul Universitar din București, primele 3000 de cutii “Primul zâmbet” fiind asigurate de Kaufland. Cutia conține lucrurile necesare în primele zile de viață ale copilului și poate fi folosită și ca un mic pătuț pentru bebeluș.
Cele 3000 de cutii vor ajunge în 30 de maternități din România la mămici pentru care un asemenea ajutor este binevenit. Cutiile conțin produse care se găsesc exclusiv în Kaufland: haine pentru copii, produse de igienă și îngrijire, speciale pentru bebeluși, scutece, alte produse necesare micuților, dar și broșuri cu informații utile.
Cutia finlandeză (The Finnish Box), oferită de guvernul Finlandei tuturor mamelor însărcinate în ultimul trimestru, cu lucruri necesare primelor zile din viața nou-născutului, a însemnat o politică publică de sănătate cu rezultate extraordinare în scăderea mortalității infantile.
În prezent, Finlanda are cea mai mică rată a mortalității infantile din Europa: 1,7 decese la 1000 de născuți vii, în timp ce în România este cea mai ridicată din Europa, cu o valoare de 7 la mie, conform Institutului Național de Statistică, dublu față de media Uniunii Europene, de 3,6 la mie.
“Știm că primele zile din viața de părinte sunt copleșitoare, de aceea Kaufland România, alături de Organizația Salvați Copiii, dorește să ajute proaspetele mame să se bucure de Primul Zâmbet și să știe că toți copiii se nasc egali, indiferent de locul sau de mediul în care vin pe lume”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager, Kaufland România.
Proiectul se adaugă eforturilor anterioare ale Salvați Copiii pentru reducerea mortalității infantile prin dezvoltarea de programe suport pentru mame și copii și prin dotarea maternităților și secțiilor de nou-născuți cu echipamente medicale performante.
Kaufland, una dintre cele mai mari companii de retail din Europa, deține 120 de magazine în România și 1.300 de magazine în 7 țări europene. Programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei, preocupările fiind și cele pentru ecologie și mișcare.
Salvați Copiii este o organizație neguvernamentală de utilitate publică, non-profit, democratică, neafiliată politic sau religios, care militează activ pentru protecția drepturilor copilului în România. În cei 28 de ani de activitate, peste 1,7 milioane copii au fost implicați în programele și campaniile sale. În campania de promovare a dreptului la viață al copiilor, Salvați Copiii România va dota până la sfârșitul acestui an 88 de maternități cu 515 echipamente necesare vieții pentru 42.000 de nou-născuți. Organizația derulează activități în 42 de comunităţi rurale dezavantajate din 14 județe, pentru un număr de 6.770 de beneficiari (2.991 copii între 0 și 5 ani, din care 1.356 sub un an, 1.779 mame, 2.000 gravide).