Producătorul român de medicamente Biofarm a încheiat primul semestru din acest an cu un profit net de 36.4 milioane de lei, în creștere cu aproximativ 22% față de aceeași perioadă a anului 2020, potrivit unui comunicat de presă. Totodată, EBITDA a atins un nivel de aproximativ 48.9 milioane lei, în creștere cu 22% față de aceeași perioadă a anului trecut.
După primele șase luni din 2021, pe piața de Consumer Healthcare (CHC) din România, Biofarm se află pe locul trei în termeni de valoare, raportată la prețul de achiziție din farmacii, în timp ce din perspectivă volumică urcă pe locul doi, cu aprox. 9.8 milioane de unități vândute către consumatorul final.
Evoluția categoriei CHC în primele 6 luni ale acestui an a fost puternic influențată de scăderea înregistrată de segmentul produselor răceală și gripă, ceea ce impactează și una dintre ariile în focus de dezvoltare din portofoliul Biofarm. Cu toate acestea, Biofarm este lider de piață volumic în categoriile de referință a șapte dintre brandurile sale: Bixtonim, Carmol, Colebil, Triferment, Sennalax, Nervocalmin, Cavit Junior.
Totodată, în 2021, Biofarm a devenit activ în segmentul de piață cu cel mai mare potențial de business din categoria CHC – medicamente destinate terapiei durerii, prin lansarea Biofen Extra (OTC), un medicament care ameliorează durerile severe datorită combinației sinergice pe bază de ibuprofen și paracetamol.
Cota de piață Biofarm a crescut în primul semestru din 2021 cu aprox. 15.5% în valoare, respectiv 3.8% în volum, peste nivelul de dezvoltare al categoriei CHC.
„Pentru Biofarm, 100 de ani de existență pe piața farmaceutică din România reprezintă atât încununarea succesului, cât și asumarea responsabilității de a se autodepăși constant, de a crește mai mult, de a inova continuu și de a-și pune toate resursele în slujba binelui. Anul 2021 este pentru noi unul cu multe semnificații și obiective strategice majore, întrucât marcăm un secol de activitate, dar și noi începuturi. Finalizarea construcției, dotarea cu echipamente de top și certificarea la standarde GMP a unității de producție pe care am deschis-o anul acesta sunt primii pași către viitor”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Noua unitate de producție a primit certificatul privind conformitatea cu buna practică de fabricație din partea de Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), ceea ce permite extinderea capacității de producție pentru formele farmaceutice ce urmează a fi produse în această locație (capsule, comprimate, comprimate filmate și drajeuri) odată cu începerea producției în noua unitate. Noua fabrică Biofarm are o suprafață utilă de peste 10.000 mp și un flux de producție anual de peste 30 de milioane de unități comerciale de comprimate și capsule și peste 10 milioane de produse în formă lichidă.