Campanie de susținere a donării de sânge

0

Compania petrolieră KMG International desfășoară o campanie de susținere a donării de sânge la nivel național, în perioada 10 august – 10 octombrie, în parteneriat cu Institutul Național de Hematologie Transfuzională și Fundația pentru SMURD. Prin divizia sa de retail, Rompetrol Downstream, Grupul va acorda donatorilor, în mod gratuit, produse din rețeaua de distribuție carburanți Rompetrol hei, potrivit unui comunicat de presă.

Numărul donatorilor de sânge de la debutul pandemiei a scazut cu 40 – 50% față de perioada similară a anului trecut, deși cererea spitalelor este din ce în ce mai mare, a afirmat Dr. Doina Goșa, directorul Centrului de Transfuzie Sanguină București. “Sângele face diferența dintre viață și moarte, este un țesut viu care nu poate fi înlocuit si un număr din ce în ce mai mare de bolnavi au nevoie de transfuzie de sânge. De cele mai multe ori sângele donat salvează viața pacienților din spitale. În contextul pandemiei cu coronavirus, este nevoie și de plasmă convalescentă Covid – 19 bogată în anticorpi și prelevată de la persoanele vindecate de Covid 19 pentru pacienții din spitalele de boli infecțioase aflați în stare critică.”, a spus dr. Goșa.

O singură unitate de sânge donat poate salva până la tre vieţi. Cu toate acestea, în România, statistic, sunt 1,8% donatori, în timp ce Danemarca are cel mai mare număr de donatori voluntari – 10% din populaţie (conform unui raport al Centrului Regional de Dezvoltare pentru Siguranţa Sângelui).

“Donarea de sânge este un gest de responsabilitate socială manifestat la nivel individual. Printr-un gest simplu, la îndemâna majorității cetățenilor, fiecare donator oferă o șansă la viață acelora pentru care disponibilitatea sângelui compatibil face diferența dintre viață și moarte. Niciun nou demers care sprijină și promovează acest comportament de donare consecventă de sânge în populație nu este prea mult, motiv pentru care sper ca această campania lansată de Rompetrol să aducă un suflu nou în lupta pentru viață, care în multe momente se câștigă picătură cu picătură”, a explicat dr. Raed Arafat, președinte al Fundației pentru SMURD.

Campania se desfășoară în toate cele 41 de centre de transfuzii din România, iar donatorul va primi în momentul donării un voucher pe bază căruia poate primi în mod gratuit, în perioada 10 august – 15 octombrie, din orice stație de distribuție carburanți Rompetrol hei un suc proaspăt de morcov cu măr și ghimbir și o tartină cu ciuperci, bacon și chives sau tartină cu cremă de branză și piersici. Voucherul nu este transmisibil și este valabil împreună cu carnetul de donator sau adeverință care atestă donarea.

KMG International a mai susținut prin diferite proiecte activitatea unor centre de transfuzii – în 2017 a donat Institutului Național de Transfuzie Sanguină două frigidere pentru plasmă care îndeplinesc normele în vigoare si standardele europene impuse, cât și mobilier tehnico-medical pentru laboratoare, iar în 2018 a dotat Centrul Regional de Transfuzie Constanța cu echipamente noi care au crescut capacitatea tehnică a unității medicale: un agitator de trombocite și un hemomixer, echipamente obligatorii pentru orice centru de transfuzie.

 

About Author

Raluca Bajenaru

Comments are closed.