Pacienții vor avea ”probabil” nevoie de o a treia doză de vaccin Pfizer/BioNTech împotriva Covid-19, având în vedere că protecția se diminuează cu timpul, a afirmat Albert Bourla, CEO Pfizer într-un interviu pentru CVS Health Live, citat de Fierce Pharma. După această a treia doză, oamenii ar trebui să se aștepte să fie nevoie să repete vaccinarea în fiecare an.
Pe termen scurt, această situație ar putea crește vânzările companiei și ar putea transforma vaccinul bazat pe ARN mesager într-o sursă de venituri pentru următorii ani.
Compania a făcut publice date care au demonstrat că vaccinul său, Comirnaty, are o eficiență de 91,3% împotriva cazurilor simptomatice de Covid-19 pentru un interval de până la șase luni în cazul persoanelor care au primit și cea de-a doua doză. De asemenea, Comirnaty s-a dovedit eficient și împotriva variantei sud-africane. Protecția rămâne ridicată timp de jumătate de an, dar scade cu timpul, a afirmat Bourla în interviu. Va fi nevoie de revaccinări, dar încă nu este clar momentul cel mai potrivit pentru acestea sau frecvența optimă, a explicat CEO-ul Pfizer.
”Probabil va fi vorba despre o a treia doză între șase luni și un an de la cea de-a doua, iar apoi va fi o vaccinare anuală”, a spus acesta. Între timp, variantele virusului vor fi cele care vor determina rolul exact jucat de aceste re-vaccinări.
Evaluările de la finalul lui ianuarie au prevăzut că vânzările pentru Comirnaty vor ajunge la 6,05 miliarde de dolari în 2021. În 2022, vor scădea la 2,08 miliarde de dolari, iar până în 2025 vor fi de 1,08 miliarde de dolari pe an. Pe de altă parte, având la orizont posibilitatea vaccinării anuale, Pfizer ar putea avea vânzări chiar mai mari dincolo de valul de vaccinări al lui 2021, atunci când piața se va deplasa de la o situație pandemică la una endemică, potrivit Frank D’Amelio, CFO Pfizer.