Inteligența artificială, partener în medicină

0

La nivel mondial, între 400 și 800 de milioane de locuri de muncă vor dispărea sau se vor transforma în următorii ani din cauza automatizării, potrivit estimărilor McKinsey Global Institute. Digitalizarea va genera noi zone de activitate, în România estimându-se crearea a până la un milion de noi locuri de muncă pornind de la noile tehnologii aflate în dezvoltare accelerată. La nivel internațional, un raport INACO susține că 85% din meseriile care vor exista în 2030 nu fuseseră încă inventate în 2018.

„Necesarul de personal medical este deficitar iar în urmatorii ani, datorită creșterii numărului de instituții medicale și a creșterii numărului de tratamente (sau tipuri de tratamente), acest deficit se va majora. Spre exemplu, asistența la îmbătrânire este în creștere, prevenția și calitatea vieții (screening și monitorizarea post-tratament) sunt în creștere și ele. Probabil că zona care va cunoaște o diminuare a necesarului de personal este cea de interfațare primară cu pacientul (spre exemplu recepție, call center),” afirmă Bogdan Dumitrescu, CEO HTSS, companie românească specializată în furnizarea de soluții software de business.

Potrivit acestuia, inteligența artificială este cu siguranță una dintre cele mai importante achizitii  în medicina actuală, scurtând timpul de cercetare și documentare în cazurile clinice.

„Bineințeles, acest lucru nu ar putea fi posibil fără bazele de date medicale clasice, cum ar fi Mayo Clinic sau UpToDate. La fel, realitatea virtuală, deși este la începutul aventurii în zona medicală, va deveni o componentă sine qua non în diagnosticul de certitudine și în comisiile interdisciplinare internaționale, facilitând astfel pacienților accesul la servicii medicale de calitate maximă, indiferent de locație. Pe lângă acestea, soluțiile de tip IoT și RPA au început să câștige teren în actul medical, permițând medicilor monitorizarea în timp real a unor parametri biologici ai pacientului, fără prezența fizică a acestuia in cabinetul medical, precum și automatizarea unor procese repetitive și consumatoare de timp în ceea ce privește partea administrativă a actului medical,” a adăugat Bogdan Dumitrescu. „Din perspectiva pacientului, în următorii ani digitalizarea va conduce către un acces din ce în ce mai facil la serviciile medicale. Așadar, în sănătate, digitalizarea este un proces care nu doar că va rezolva problema lipsei de resursă umană, dar care va îmbunătăți simțitor accesul pacientului la servicii calitative, îmbunătățind prevenția în sistemul medical”, a explicat CEO-ul companiei de software.

Noile tehnologii pot îndeplini două obiective complementare: pe de-o parte, să asiste medicii tineri și să preia din riscul de diagnostic, expunând algoritmi ce atenționează și standardizează procedurile și fluxurile din instituțiile medicale; pe de altă parte, acestea au capacitatea de a elimina timpul pierdut de medic cu formularistica,  ajutându-l să se focusese către actul medical, a subliniat Bogdan Dumitrescu.

About Author

Raluca Bajenaru

Leave A Reply