Grupul MedLife, furnizor de servicii medicale private, a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2022 o cifră de afaceri consolidată pro-formă în valoare de 1.3 miliarde RON, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit reprezentanților companiei, cifra de afaceri pro-formă raportată nu include două achiziții importante: Spitalul Muntenia și Grupul Provita, acestea fiind în curs de aprobare a Consiliului Concurenței.
În pofida inflației ridicate și a creșterii costurilor de consum, Grupul românesc a înregistrat în trimestrul al treilea al anului un avans de două cifre pentru majoritatea segmentelor de business. Cele mai performante divizii au fost clinicile și spitalele, cu creșteri de 50%, respectiv 15%, rezultate care reflectă efectele celor aproape doi ani de pandemie, timp în care românii și-au amânat vizitele la medic, de teama infectării sau din cauza restricțiilor.
“Într-un context marcat de numeroase incertitudini și de o inflație accelerată în întreaga lume, și implicit pe plan local, MedLife demonstrează încă o dată capacitatea extraordinară de adaptare, continuând ritmul susținut de dezvoltare la nivel național. Indiferent de circumstanțe, nevoile pacienților guvernează deciziile noastre de business. Sănătatea nu ține cont de război, inflație sau criză economică, de aceea, am continuat eforturile pentru a oferi soluții personalizate atât pentru angajații celor aproape 10.000 de companii pe care le avem în portofoliu, cât și pentru milioanele de pacienți care trec pragul an de an unităților noastre”, a declarat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.
Pentru a crește accesul la servicii medicale de excelență, MedLife a dezvoltat organic șapte unități noi, printre care clinici de medicină dentară, la Craiova, Ploiești și Arad, sub brandul DENT ESTET, noi hyperclinici în Târgu Mureș și Deva, și centre de nișă în Arad, Târgoviște și Craiova.
MedLife închide al treilea trimestru din 2022 cu 13 achiziții în mai puțin de nouă luni. Potrivit reprezentanților companiei, planurile de dezvoltare au vizat expasiunea prin achiziții cu accent pe companii cu servicii integrate, precum Medici’s sau Grupul Provita, dar și cu intenția de a consolida nișe precum oncologia, oftalmologia și mai nou, segmentul de wellness. Printre companiile achiziționate de Grupul MedLife în ultimele 9 luni se află: Neolife, OncoCard, Medicris Oradea, Profilaxis Timișoara, Medici’s, Opticristal Brașov, Spitalul Muntenia, precum și sălile de fitness Sweat Concept și platforma digitală SanoPass.
Investițiile MedLife s-au îndreptat anul acesta și către procesele de digitalizare, inovație și upgradare la nivelul echipamentelor și dotărilor medicale. Odată cu dezvoltarea diviziei de chirurgie cu intervenții robotice în cel mai mare spital din rețea, s-a încheiat și prima etapă de consolidare MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al Grupului.
Pentru anul viitor, Grupul românesc are în plan continuarea dezvoltării portofoliului de servicii, în special pe nișe, dar pe termen scurt anunță o perioadă de așezare și consolidare, ca urmare a activității intense de achiziții din ultimele luni.
“Efectele pandemiei, războiul, inflația, criza energetică – toate au venit ca un boomerang peste intreaga Europă, inclusiv peste mediul de afaceri din România. Din fericire, pe noi, MedLife, ne-a prins cu o strategie de business foarte bine conturată, și am putut să continuăm planurile de expansiune prin achiziții și dezvotare organică.
Mai departe vom acționa prudent, în funcție de context și tendințele din piață. Este firesc ca după extinderea accelerată din ultimele luni să urmeze o perioadă de așezare și consolidare la nivel de grup. În paralel, vom continua să oferim suport companiilor mari, mijlocii, dar si start-up-urilor pentru a le susține business-ul în această perioadă greu de dus pentru mediul de afaceri. Totodată, vom fi alături de restul pacienților care ne trec zilnic pragul, cu soluții personalizate, nevoile acestora fiind prioritare în tot procesul nostru decizional”, a declarat Mihai Marcu, Președinte & CEO MedLife Group.
Grupul MedLife deține o rețea de diagnostic și tratament cu 700 locații proprii și partenere la nivel național. Peste 5,5 milioane de pacienți unici au apelat până acum la servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare în rețeaua MedLife, iar aproape 800.000 de angajați beneficiază de abonamente de servicii medicale prin intermediul abonamentelor MedLife.