MedLife, creștere de 28% față de anul trecut în primul semestru

0

În primul semestru al 2022, furnizorul de servicii medicale private MedLife a înregistrat o cifră de afaceri consolidată pro-formă de 865 milioane lei, în creștere cu 28% față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit reprezentanților companiei, aceasta nu include trei achiziții importante: Spitalul Muntenia, Grupului Medici’s și SWEAT Concept, acestea fiind în curs de aprobare a Consiliului Concurenței sau în curs de finalizare.

Evoluția financiară a grupului reflectă investițiile realizate în această perioadă – consolidarea rețelei MedLife la nivel național prin deschiderea și achiziția de noi clinici și centre medicale de excelență în orașe cheie din țară. Astfel, MedLife a semnat 12 achiziții strategice menite să consolideze serviciile oferite la nivel național prin intermediul celor două rețele ale grupului: MedLife și Sfânta Maria. Pe lângă consolidarea poziției de lider la nivel național, grupul a urmărit dezvoltarea unor linii de business care să răspundă nevoilor pacienților cu soluții specifice, de nișă, cum sunt diagnosticul și tratamentul cancerelor, prin achiziția Neolife sau a grupului OncoCard Brașov, a afecțiunilor oftalmologice, prin achiziția Opticristal, dar și integrarea serviciilor de wellness, prin preluarea pachetului majoritar al sălilor de fitness Sweat Concept.

MedLife a continuat și proiectele de dezvoltare organică prin noi inaugurări de centre medicale la nivel național, precum deschiderea a două clinici de medicină dentară la Craiova și Ploiești sub brandul DENT ESTET, deschiderea unei Hyperclinici noi la Târgu Mureș, dar și lansarea unor centre de nișă la Arad, Târgoviște și Craiova.

Grupul a înregistrat cele mai mari creșteri pentru divizia de clinici, cu 48,6% față de anul trecut, respectiv spitale – cu 14,4% în comparație cu perioada similară din 2021. Această evoluție reflectă cererea care se menține ridicată pentru serviciile în regim de ambulatoriu în rețeaua de clinici și care reprezintă motorul de dezvoltare pentru celelalte divizii de business: spitale, laboratoare și abonamente medicale. În același timp, divizia de stomatologie a avut o creștere mai temperată, urmare a investițiilor realizate în această perioadă în noi achiziții și inaugurări de noi clinici dentare.

„În contextul pandemiei și al crizei din regiune, mediul de afaceri din România a fost greu încercat în ultimii doi ani, astfel că este esențial ca business-urile să aibă un partener care să le ofere sprijinul necesar pentru a crește sănătos în perioada următoare. De aceea, anul acesta am continuat să dezvoltăm abonamentele medicale pentru clienții corporate cu soluții de asigurare și să ne extindem serviciile pentru segmentul IMM, astfel încât să ajutăm companiile să aibă în continuare grijă de sănătatea angajaților lor și să atingă un nou nivel de performanță”, a adăugat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.

Unul dintre obiectivele strategice ale companiei pentru perioada următoare este accelerarea finalizării proiectului MedLife Medical Park. Procesul de transformare a proiectului a urmărit și consolidarea echipelor medicale, și alinierea acestora la noua capacitate ce urmează a fi lansată, ceea ce a condus la o scădere a profitabilității pe termen scurt.

About Author

Raluca Bajenaru

Comments are closed.