Raportarea serviciilor medicale în caz de incident informatic

0

doctor-1228627_1920Guvernul României a aprobat proiectele de modificare a Contractului-cadru pentru anii 2016-2017 şi a Programelor Naţionale de Sănătate pentru anii 2015-2016, propuse de Ministerul Sănătăţii şi CNAS prin care se instituie o soluţie pentru perioadele de întrerupere a funcţionării uneia din componentele Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), se arată într-un comunicat de presă al CNAS. Astfel, activitatea furnizorilor de servicii medicale, dispozitive şi medicamente şi accesul asiguraţilor la serviciile de sănătate nu vor fi întrerupte.

„Vom face toate eforturile să optimizăm platforma informatică, astfel încât serviciile medicale să se raporteze şi să se valideze exclusiv online, această modificare a cadrului normativ fiind doar pentru situaţii excepţionale”, a spus Radu Gheorghe Ţibichi, preşedintele CNAS.

Pentru perioada 10 – 13 octombrie a.c., în care sistemul cardului naţional de asigurări de sănătate a fost disfuncţional, preşedintele CNAS va emite un ordin conform căruia serviciile medicale vor putea fi raportate şi validate până la termenul de raportare a activităţii lunare stabilit prin contractul încheiat de furnizorul respectiv cu casa de asigurări de sănătate.

About Author

Raluca Bajenaru

Comments are closed.