Studiu: Acreditarea spitalelor influențează satisfacția pacienților

0

Peste 60% dintre medici și asistenți medicali consideră că, după acreditarea spitalului în care lucrează, satisfacția pacienților față de serviciile medicale s-a îmbunătățit în mare și foarte mare măsură, precum și calitatea serviciilor medicale, a actului medical, potrivit unei cercetări realizate recent în spitale de către Autoritatea Națională de Managament al Calității în Sănătate.

Aproape 70% dintre respondenți consideră diversificarea surselor de finanțare drept o măsură utilă pentru îmbunătățirea serviciilor medicale, urmată de definirea pachetului unic de servicii, menționată de 52,71% dintre participanții la studiu și de introducerea unor standarde naționale de cost/calitate pentru bunuri și servicii medicale (52,73%).

De asemenea, medcii și asistenții medicali au spus că după acreditarea spitalului s-a pus în mai mare măsură accent pe respectarea procedurilor (80,9%), alocarea resurselor necesare pentru creșterea calității actului medical (67,63%), dezvoltarea unei strategii clare pentru îmbunătățirea calității (67,48%). După acreditarea spitalului, angajații au fost implicați în implementarea unor măsuri pentru creșterea calității (60,45%) și monitorizarea feedback-ului primit de la pacienți cu privire la calitatea actului medical din spital (65,15%).

Aproape 42% dintre respondenți consideră că rezultatele acreditării vor determina pacienții să meargă la spitalele cele mai bine clasate, 52,12% cred că vor merge, ca și până acum, la spitalul cel mai apropiat, 43,05%, că vor solicita o recomandare medicului specialist, iar 8,48% că vor întreba asociațiile de pacienți. Doar 34,76% consideră că nivelul calității serviciilor medicale certificate prin acreditarea spitalului va influența medicii de familie în orientarea pacienților.

Potrivit rezultatelor cercetării, 27,85% dintre profesioniștii respondeți spun că timpul le permite să acorde asistență medicală fiecărui pacient internat în mică și foarte mică măsură, iar 34,65%, în mare și foarte mare măsură. În general, medicii cer sprijinul altor medici când au cazuri dificile (96,6%).

About Author

Raluca Bajenaru

Comments are closed.