Studiu: Proteinele rămân în centrul dietei românilor, dar conștientizarea beneficiilor este limitată

0

Carnea și lactatele rămân pilonii principali ai dietei românilor, dar nivelul de informare cu privire la rolul proteinelor în alimentația zilnică rămâne scăzut, arată un nou studiu realizat de Danone România privind comportamentele alimentare ale românilor cu un accent special pe aportul de proteine.

Potrivit cercetării, 95% dintre români consumă săptămânal carne, nouă din zece includ lactate în dietă, iar aproape jumătate (50%) au ales produse pe bază de plante în ultima lună.

Carnea este prezentă constant în alimentația românilor, carnea de pui (89%), porc (80%) și mezelurile (68%) fiind în topul preferințelor. În paralel, lactatele sunt consumate de 90% dintre români săptămânal; laptele, cașcavalul, brânza și iaurtul sunt printre cele mai apreciate. În medie, fiecare persoană consumă cinci tipuri de lactate pe lună, iar 60% declară că mănâncă zilnic unul sau două produse din această categorie.

Doar o treime dintre români știu că aportul zilnic de proteine este esențial, iar numai 6% își monitorizează activ consumul. Pentru majoritatea, proteinele sunt asociate cu ideea generală de sănătate și echilibru, fără o înțelegere aprofundată a beneficiilor nutriționale.

„Deși proteinele sunt esențiale pentru sănătatea musculară, imunitate și regenerarea țesuturilor, doar o treime dintre români sunt conștienți de necesitatea unui aport zilnic, iar doar 6% îl monitorizează activ. Există o nevoie clară de educație nutrițională. Este important ca oamenii să înțeleagă nu doar ce alimente sunt bune ci și de ce sunt esențiale pentru sănătate. În alimentația noastră, proteinele – macronutrient – ocupă un loc preferențial, fiind valoroase pentru rolul structural, de cărămizi ai mușchilor, rol de transport (hemoglobina care transportă oxigenul și dioxidul de carbon, iar mioglobina transportă oxigenul la mușchi), funcțional (intră în constituția enzimelor, hormonilor și anticorpilor ) implicate în imunitate, coagulare, contracția musculară”, explicp Dr. Anca Hâncu, Președinte Asociația medicală de prevenție prin stil de viață sănătos.

Produsele pe bază de plante se află pe un trend ascendent, dar rămân de nișă.

Studiul arată că aproape jumătate dintre români (50%) au consumat produse pe bază de plante în ultima lună, cu o preferință pentru crema de brânză vegetală (23%) și băuturile vegetale (20%). Deși gradul de consum este mai scăzut decât la carne sau lactate, frecvența este ridicată: 70–80% dintre consumatorii fideli le includ săptămânal în alimentație. Tinerii între 18 și 44 de ani au un interes mai mare pentru  aceste alternative.

About Author

Raluca Bajenaru

Comments are closed.