Tinerii, serioși privind îngrijirea personală

0

Tinerii parte din generația Net (cei născuți între 1981 și 1996) au încredere în capacitatea lor de autoingrijire, arată un raport publicat de Sanofi cu ocazia Zilei Internaționale a Îngrijirii Personale: trei sferturi dintre cei incluși în sondaj au declarat că sunt increzători că se mențin sănătosi prin autoingrijire. Majoritatea abordează problema îngrijirii personale cu seriozitate, 43% dintre ei căutand informații în acest sens cel puțin o dată pe săptămană; astfel, compară și aleg produse ce răspund nevoilor personale chiar înainte de a păsi într-o farmacie, arată sondajul “Be Your Best 2019 – Empowering the Net Generation to Make the Most of Self-Care” (Fii cea mai bună versiune a ta în 2019 – Sprijinirea Generației Net să utilizeze cât mai eficient soluțiile de îngrijire personală).

 „Raportul dezvăluie faptul că, deși bine intenționați, consumatorii din Generația Net nu reușesc întotdeauna să facă cele mai bune alegeri pentru a-și menține starea generală de sănătate. În contextul unei societăti guvernate de accesul facil la informații, vocile autorizate nu reușesc întotdeauna să se facă auzite. Este atât răspunderea autoritătilor, cât și a industriei farmaceutice să răspundă nevoii acestor consumatori de a beneficia de informații care să îi ajute să aibă o viată mai sănătoasă și implinită”, a afirmat Alan Main, Executive Vice President, Head of Sanofi Consumer Healthcare.

 Consumatorii din generația Net consideră Internetul ca fiind cea mai importantă sursă de informații despre îngrijire personală, chiar mai importantă decât recomandarea profesioniștilor din domeniul sănătătii, insă 59% dintre profesioniștii din domeniul sănătătii, cred dimpotrivă, că reprezentanții acestei generații nu fac destul pentru a se îngriji, în ciuda informațiilor care le sunt la indemană. De asemenea, aceștia declară că încrederea în informațiile online ar putea provoca, în mod paradoxal, ingrijorări inutile acestei generații. 

 “Generatia Net se confruntă cu noi presiuni cotidiene precum nesiguranța locului de muncă, responsabilităti financiare în creștere, cărora li se adaugă creșterea puterii de influentă a rețelelor de socializare. De aceea nu este o surpriză că menținerea și gestionarea propriei stări de sănătate devine din ce în ce mai importantă pentru această generație. Totuși, același raport arată că ei nu fac întotdeauna alegerile corecte când vine vorba de autoingrijire, deși au acces la mai multe informații decât oricare dintre generațiile anterioare. De aici și nevoia din ce în ce mai mare a educării, maturizării și responsabilizării consumatorului în privința gestionării propriei sănătăti. Beneficiul maxim al autoingrijirii poate fi atins doar dacă avem un consumator informat, care are capacitatea să distingă între situațiile în care își poate autogestiona starea de sănătate și cele în care este necesară recomandarea unui medic sau farmacist. Este un deziderat pe care incercăm să îl atingem prin campania educatională “Despre sănătate, cu responsabilitate”, derulată de Asociația Romană a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale (RASCI), în care Sanofi este membru activ”, a spus Iulia Rosian, Consumer Healthcare General Manager, Sanofi România & Moldova. 

 Studiul a arătat, totodată, că doar o treime dintre cei intervievați se simt bine informați privind opțiunile de îngrijire personală disponibile prin intermediul serviciilor de sănătate.

About Author

Raluca Bajenaru

Comments are closed.