Pentru al cincilea an consecutiv GSK Consumer Healthcare derulează în România campania de responsabilitate socială „1%”, prin intermediul căreia va direcționa 1% din vânzările produselor de îngrijire orală Sensodyne, Parodontax și Aquafresh către Fundația United Way. Fondurile strânse vor fi folosite pentru tratamente stomatologice de care vor beneficia copiii din comunitățile defavorizate din România; peste 58.000 de euro au fost direcționați până în prezent către tratamente stomatologice în comunitățile rurale.
„Considerăm o necesitate continuarea campaniei 1% şi intervenţia în comunităţile rurale din România. Sunt multe localităţi în care accesul la servicii şi produse de îngrijire orală este limitat, există copii care nu au o periuţă de dinţi sau nu au fost niciodată la stomatolog. Sunt bucuroasă şi recunoscătoare pentru faptul că, împreună cu partenerii din program, am reuşit să tratăm peste 2.000 de copii de-a lungul anilor şi să le rezolvăm probleme dentare grave”, a declarat Sylwia Piankowska, General Manager, GSK Consumer Healthcare România și Balcani.
Creată încă din anul 2014, campania 1% se desfășoară sub umbrela Zâmbește România, un program amplu de facilitare a accesului la informaţii și soluţii în vederea îmbunătățirii sănătății orale a populației, prin derularea de programe educaționale, precum și oferirea de tratamente stomatologice și produse de igienă orală gratuite.
În cei patru ani de campanie, peste 2.000 de copii între 6 şi 13 ani au beneficiat de consultaţii preliminare, de tratarea cariilor și a problemelor existente în cavitatea bucală și de extracții. Aceşti copii provin din 12 comunități defavorizate din județele Suceava, Neamț, Iași, Vaslui și Botoșani, zone în care aproximativ 50% din populație este direct dependentă de veniturile de la stat, iar pentru 44% ajutorul social reprezintă principala sursă de venit. De asemenea, copiii au primit și produse de îngrijire orală, dar au învăţat şi despre regulile de igienă orală.