Zâmbește România: igiena orală cool pentru copii şi adolescenţi

0

Patru din zece copii și adolescenți români nu se spală pe dinți de două ori pe zi și peste jumătate dintre ei (53%) consideră spălatul pe dinți o activitate enervantă, cu toate că recunosc că aceasta este importantă pentru sănătatea lor, arată studiul GSK Consumer Healthcare de la începutul lunii martie 2017.Patru din zece copii și adolescenți români nu se spală pe dinți de două ori pe zi și peste jumătate dintre ei (53%) consideră spălatul pe dinți o activitate enervantă, cu toate că recunosc că aceasta este importantă pentru sănătatea lor, arată studiul GSK Consumer Healthcare de la începutul lunii martie 2017. ”Faptul că peste jumătate din adolescenții din mediul urban consideră spălatul pe dinți un obicei enervant este îngrijorător, deoarece atunci când există o astfel de mentalitate, probabilitatea de a-și însuși un comportament greșit este destul de mare. Pe termen lung, o mentalitate pozitivă referitoare la igiena orală stă la baza unei rutine de îngrijire completă la maturitate”, menţionează Sylwia Piankowska, General Manager GSK Consumer Healthcare, România și Balcani.
În acest context, GSK Consumer Healthcare a lansat aplicația mobilă #CoolBrushing, sub umbrela Zâmbește România 2017, cu scopul de a aduce în atenția adolescenților cele mai importante reguli de igienă orală și de a-i face să privească spălatul pe dinți ca pe o activitate ”cool”, parte din stilul lor de viață actual. Pornind de la mesajele principale ale campaniei – ”Spală-te pe dinți de două ori pe zi”, ”Mergi la medicul dentist în mod regulat” și ”Adoptă o dietă sănătoasă și echilibrată” – adolescenții vor putea crea, personaliza și distribui în cadrul aplicației o serie de elemente grafice (fotografii, meme-uri, stickere) cu mesaje amuzante legate de igiena orală și spălatul pe dinți, pe conturile lor din social media.
Studiul mai arată că momentul preferat de adolescenți pentru a se spăla pe dinți este dimineața, cu un procent de 81%, acesta fiind urmat de seara (68% ) și după-amiaza (13%). Ca frecvență, cei tineri obișnuiesc să se spele pe dinți în proporție de 58% de două ori pe zi, 27% o singură dată pe zi, iar 12% susțin că fac acest lucru chiar de trei ori pe zi. Din totalul eșantionului chestionat, doar 2% dintre aceștia se spală de câteva ori pe săptămână. Din categoria celor care urmează sfatul periajului zilnic, de două ori pe zi, acest obicei este mai întâlnit în rândul adolescenților cu vârstele cuprinse între 13 și 18 ani (în proporție de 80%), comparativ cu cei 66% din categoria de vârstă 6-12 ani. Cu toate că obiceiul de periaj este des întâlnit în rândul tinerilor, alte produse destinate îngrijirii orale nu sunt atât de folosite, datele arătând că 41% dintre copii nu au folosit niciodată ață dentară și 25% nu au folosit niciodată apă de gură. Doar 22% declară că folosesc zilnic ață dentară, respectiv 36% apă de gură. În ceea ce privește momentul utilizării, valabil atât pentru ața dentară, cât și pentru apa de gură, cele două produse sunt folosite mai mult spontan, atunci când adolescenții consideră că au nevoie.

Ambasadori ”Zâmbește România”
”Anul acesta, unul dintre obiectivele campaniei este de a transforma igiena orală într-un subiect cool în rândul celor tineri. Aplicația nu reprezintă doar un prilej de amuzament pentru adolescenți, ci livrează și un conținut educațional, într-o formă adaptată și ușor de distribuit. Vorbim de o generație nativă în mediul digital, mulți dintre ei fiind influcenceri în comunitățile lor şi care pot contribui la conştientizarea importanţei unei bune igiene orale, discutând despre anumite probleme”, a adăugat Sylwia Piankowska.
Datele  confirmă implicarea adolescenților în activitățile online, 67% dintre aceștia deținând un smartphone și folosindu-l predominant pentru a utiliza aplicațiile pentru mesagerie instant (83%), aplicațiile rețelelor sociale (76%) și aplicațiile de jocuri (56%). Iar dacă 61% aleg să facă fotografii cu telefonul, 54% le distribuie pe platformele lor din social media, împreună cu conținut audio sau video. Ca preferință pentru platformele unde aceștia distribuie conținut, Facebook domină în continuare, 87% dintre adolescenți având un cont pe platformă.
Prin intermediul aplicației, adolescenții se vor putea înscrie în competiție pentru a deveni unul dintre cei cinci „ambasadori” Zâmbește România. Pentru a intra în concurs, adolescenții trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 13 și 18 ani, să descarce aplicația și să o instaleze, să își personalizeze o poză sau să genereze un meme pe care ulterior să îl salveze în telefonul lor și să insereze conținutul respectiv într-un comentariu la postarea dedicată concursului de pe pagina de Facebook Zâmbește România. Câștigătorii vor beneficia de un ”influencer training” marca GreatTeens, unde timp de o zi vor învăța de la unii dintre cei mai vizibili vloggeri din România cum să își creeze un vlog, cum să se comporte în mediul online și cum să gestioneze comunități de fani. Mai mult decât atât, cei cinci vor avea ocazia de a promova mesajele campaniei către publicul larg în filmulețe educaționale alături de Smiley, ambasadorul oficial al campaniei de anul acesta.
Aplicația mobilă #CoolBrushing este compatibilă cu sistemele de operare iOS și Android, fiind disponibilă gratuit în App Store și Google Play. Adolescenții pot participa în competiția pentru a deveni ambasadorii Zâmbește România în perioada 23 octombrie – 12 noiembrie 2017.

About Author

Raluca Bajenaru

Comments are closed.