Colegiul Medicilor şi Banca Transilvania au lansat campania “Respectă-ţi medicul!”, care îşi propune restabilirea încrederii între medic şi pacient, una din premisele calităţii îngrijirilor medicale.
“E un proiect care pare insolit în situaţia actuală, dar e un proiect oportun. E o campanie care pleacă de la o analiză a crizei din România, care merge la rădăcinile acestei crize, la faptul că actul medical se bazează pe respect şi încredere între medic şi pacient”, a declarat preşedintele Colegiului Medicilor, Vasile Astărăstoae.
Campania presupune distribuirea a 56.000 de broşuri cu “Drepturile Medicilor” care include un chestionar privind respectarea acestor drepturi, precum şi clipuri publicitare şi întâlniri între medici şi pacienţi.
Prezent la eveniment, Robert Rekkers, directorul general al Băncii Transilvania, care are o Divizie specială pentru medici şi 14.000 de clienţi care activează în domeniul sanitar, a subliniat “talentul” şi inventivitatea medicilor români care se descurcă profesionist cu foarte puţine resurse.
Campania va dura un an şi este corelată cu o alta care vizează respectarea şi popularizarea drepturilor pacienţilor, lansată împreună cu organizaţiile de pacienţi.