Colegiul Farmaciștilor: În ultimii ani, populația a fost supusă unei presiuni permanente pentru automedicație

0

Imunodeficientele primareColegiul Farmaciștilor din România afirmă că “în ultimii ani, populația a fost supusă unei presiuni permanente în direcția automedicației și promovării agresive a aspectelor comerciale legate de medicament”, în cadrul unui comunicat de presă semnat de Biroul executiv al Colegiului Farmaciștilor pe subiectul legii privind publicitatea la medicamente, adoptată de Parlament și care urmează să fie promulgată de Președintele României.

Colegiul Farmaciștilor precizează că are în vedere, în special, “importanța prețului în detrimentul informării corecte cu privire la aspecte esențiale legate de medicament și efectele sale”.

Organizația apreciază ca “binevenite” noile reglementări privind interzicerea publicității la medicamentele eliberate pe bază de prescripție medicală dar și interzicerea publicității făcute în beneficiul furnizorilor de servicii farmaceutice. Legea clarifică faptul că publicitatea directă sau mascată la medicamentele cu prescripție este cu desăvârșire interzisă, iar cea a furnizorilor de medicamente este restricționată semnificativ.

Colegiul Farmaciștilor subliniază importanța informării corecte a pacientului pentru siguranța sa și accesul la servicii medicale și farmaceutice: “Cu alte cuvinte, încurajăm pacienții și orice persoană care are o problemă medicală să meargă în primul rând la medicul său, să se consulte cu farmacistul cu privire la efectele medicamentelor prescrise și a eventualelor posibile efecte adverse ori contraindicații și nu să se bazeze pe informații și prezentări care au un rol strict comercial”.

Biroul Executiv al Colegiului Farmaciștilor apreciază că noua lege este “în interesul exclusiv al pacienţilor, pentru o utilizare judicioasă a medicamentelor și a resurselor din sistemul de sănătate”, precum și în interesul creşterii calităţii serviciilor profesionale ale medicului și farmacistului, “concurența urmând să fie bazată, în principal, pe criterii profesionale și nu pe criterii comerciale”.

About Author

Delia Budurca

Comments are closed.