Primul raport de sustenabilitate din industria farma din România, realizat de compania farmaceutică GlaxoSmithKline România conform cerințelor Global Reporting Initiative – GRI (cel mai utilizat standard de raportare la nivel internațional) arată că GSK a investit peste 710.000 de euro în programe de sănătate și de educație în sănătate, precum și în alte probleme sociale în decursul anului trecut, 29.000 de euro fiind donați către 11 asociații de pacienți.
“Parteneriatul între toți acționarii din domeniul sănătății este singura modalitate de a îmbunătăți situația din România. Industria farmaceutică este una dintre industriile cu cele mai nefavorabile imagini publice, iar acest fapt este cauzat, în parte, de lipsa transparenței”, a spus Pascal Prigent, General Manager GSK România, în cadrul conferinței de presă, adăugând că intenționează să lanseze un astfel de raport la fiecare câțiva ani și speră să determine și alte companii farmaceutice, dar și din alte domenii, să lanseze propriile rapoarte de sustenabilitate.
Operațiunile de producție și logistică ale fabricii GSK din Brașov au adoptat programe de eficientizare a consumului de energie, care au condus la o scădere cu 45% a consumului de energie și cu 40% a emisiilor de dioxid de carbon per tonă de produs livrat, în contextul creșterii producției, menționează raportul GSK. De asemenea, în 2011, proiectul “Orange Day” – un brand GSK global – i-a încurajat pe 68% dintre angajații companiei din România să se implice în comunitatea locală. Aceștia și-au dedicat o zi lucrătoare acțiunilor de voluntariat în cadrul unui program ales de ei, al unei organizații sau al unei cauze aliniate la valorile companiei. În total, angajații s-au oferit voluntari timp de 6.282 de ore. În cursul anului trecut, în cadrul Programului de Traineeship GSK, 17 stagiari au beneficiat de training în companie, pe o perioadă de șase până la 12 luni.
“Într-o țară cu cea mai scăzută speranță de viață din Uniunea Europeană, cu cea mai ridicată rată de mortalitate infantilă și în același timp cu cel mai mare grad de migrație a medicilor, provocările sunt evidente, iar GSK România și-a luat angajamentul de a contribui la îmbunătățirea calității vieții. Cred cu tărie că un popor trebuie să fie sănătos pentru a deveni bogat, și nu invers. Vom continua să avem un comportament responsabil, să sprijinim comunitatea medicală și să acționăm în interesul și pentru drepturile pacienților”, a mai spus Pascal Prigent.
GSK România are peste 1100 de angajați, iar anul trecut a dedicat peste 3.000 de ore pregătirii acestora, mai menționează raportul. De la achiziția Europharm în 1998, compania a investit peste 141 de milioane de euro în România.