Hotline cu informații despre afecțiunile hepatice

0

Pacienții cu boli hepatice vor putea primi informații despre afecțiunea lor și tratamentul existent la telefon, ca urmare a deschiderii unui call center, din inițiativa Asociația Pacienților cu Afecțiuni Hepatice din România (APAH-RO) și a Alianței Pacienților Cronici din România (APCR). Urmează ca proiectul să fie extins pentru mai multe patologii, cum ar fi cancerul, hemofilia, bolile autoimune sau diabet, au spus reprezenanții organizațiilor.

“Ne-am dorit să anunţăm lansarea call center-ului astăzi deoarece, ca în fiecare an, APAH-RO derulează campania Ziua Mamei cu Hepatită şi în mai multe localităţi din ţară sunt deja programate întâlniri cu pacienţii, cu persoanele care doresc să afle mai multe informaţii despre afecţiunile hepatice şi cu medicii. Campania se află la a patra ediţie şi este, ca de fiecare dată, o ocazie de a sensibiliza asupra importanţei testării tinerelor femei pentru infecţia cu virusurile B şi C înainte de a rămâne însărcinate sau cel târziu în timpul sarcinii. Chiar dacă deseori ne izbim de bariera financiară, trebuie să ne gândim că, prin testare şi o urmărire corespunzătoare a unei femei cu hepatită se scade posibilitatea de transmitere a infecţiei cu virus hepatitic de la mamă la copilul nou-născut”, a declarat Marinela Debu, preşedinta APAH-RO.

Linia telefonică 0268 47 44 00 va fi disponibilă după 15 martie a.c., la tarif normal, de luni până vineri. În intervalul orar 10.00 – 16.00, un operator va fi la dipoziția apelantului, iar când întrebările interlocutorului vor necesita ajutor specializat sau un răspuns laborios, ce nu pot fi oferite imediat, problemele ridicate telefonic vor fi direcționate către medicii și specialiștii cu care colaborează organizația APAH-RO, astfel încât apelantul să primească răspunsul corect în maxim 72 de ore.

“Call Center-ul e important pentru dirijarea pacientului în primii paşi în lupta cu boala, pentru informarea lui cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care le are. Ne dorim, de asemenea, să ataşăm acestui call center şi un telverde pentru populaţia rurală care trăieşte la limita subzistenţei şi care nu-şi permite nici măcar un apel cu tarif normal”, a declarat Cezar Irimia, preşedintele APCR.

În afara intervalului orar specificat, apelurile vor fi înregistrate, urmând ca operatorul să contacteze pacientul în cel mai scurt timp, cu condiția ca acesta să își menționeze numele și numărul de telefon.

About Author

Raluca Bajenaru

Leave A Reply