Michael Ammann, Managing Director: Aenova Cornu Aenova, investiție majoră la Cornu

0

Aenova este o companie globală de producție de medicamente sub contract, CDMO (Contract Development and Manufacturing Organization), respectiv companii care preiau diferite etape din ciclul de viață al produsului, care poate fi modul de formulare, producția, ambalarea și distribuția. Companiile – mamă, deținătoarele brandului și ale autorizațiilor de punere pe piață, se pot concentra astfel pe alte activități esențiale pentru dezvoltare.

Aenova a dezvoltat la Cornu, jud. Prahova, un site de producție de succes, cu sute de angajați, și unde face investiții importante în extindere chiar în acest an. Despre provocările unei investiții greenfield în România, într-o industrie extrem de competitivă, într-un interviu cu Dl. Michael Ammann, Managing Director Aenova Cornu.

 

Cine este Aenova, o companie cu al cărui nume medicii și pacienți nu sunt familiarizați?

Aenova este o organizație de producție prin contract și dezvoltare CDMO și, de aceea, producem produsele deținătorului mărcii. Medicii și pacienții ne pot vedea pe cutii sau prospecte, acolo unde este menționat producătorul.

Dacă ne  puteți face o scurtă prezentare a produselor, și dacă aveți un produs-vedetă, care vă individualizează?

Noi nu avem produse. Produsele noastre vedetă sunt tehnologiile de fabricație pe care le avem și pe care le oferim clienților noștri.

Compania Aenova are 14 site-uri de producție în toată lumea, dintre care unul este în România, la Cornu, în jud. Prahova.

Care este povestea înființării acestui site? De ce în România? De ce la Cornu?

O mică unitate de producție de bile de paintball a fost înființată în 2000, iar în 2004 Aenova a cumpărat această unitate. Bilele de vopsea sunt capsule gelatinoase, moi, și aceasta este tehnologia pe care noi o căutam. Strategia a fost de a transfera producția de capsule gelatinoase din Germania în România. Costurile din Germania nu mai erau competitive pe piață pentru această tehnologie de producție, la acel moment.

Compania din Cornu avea o echipă și know-how, iar costurile erau competitive. Așa a început povestea. Între timp, a ajuns unul dintre cei mai mari producători din Europa de capsule gelationase.

Serviciile au fost extinse la ambalarea în blistere, acoperirea cu film a comprimatelor etc. Acum avem toate serviciile necesare legate de tehnologia de producție a capsulelor gelatinoase.

Extinderea continuă și chiar în acest an, 2025, pentru că am început fabricația de produse gumate. O tehnologie nouă pentru noi și o piață în creștere. Compania va fi specializată în produse farmaceutice gumate și una dintre puținele companii la nivel mondial care poate oferi acest lucru.

Site-ul de la Cornu a avut o dezvoltare prodigioasă. Motivele?!

Sediul de producție din Cornu are mult succes și în ceea ce face, dar și în modul în care o face. Este încă interesant din punct de vedere al costurilor și acesta este un factor determinant în industria noastră CDMO. Este o afacere sensibilă la costuri și, atât timp cât România păstrează acest avantaj competitiv, industria va crește.

Ce vă propuneți pe termen mediu?

Plănuim o nouă investiție majoră într-o extindere greenfield. Site-ul de producție

se va extinde în următorii 2-4 ani.

Care sunt provocările cu care vă confruntați? Poate lipsa de personal specializat, poate predictibilitatea?

Cea mai mare provocare este birocrația uriașă și numărul din ce în ce mai mare de persoane slab calificate din administrația guvernamentală. Nu există aproape niciun comportament de susținere, ba chiar o interacțiune ușor necooperantă care nu poate conduce la succes. Aenova lucrează pentru sănătatea pacienților din întreaga lume, așadar facem ceva extrem de important, și de aceea uneori ne simțim “pedepsiți” prin obstacole suplimentare.

În plus, oamenii calificați sunt greu de găsit, dar aceasta a devenit între timp o problemă cu care ne confruntăm la nivel global.

Politicienii uită întotdeauna de ce au fost aleși. Nu pentru interesul lor, ci pentru cel al cetățenilor. Pentru a face acest lucru, cel mai bine este să sprijine industria prin reducerea birocrației, un proces simplificat și stabilitate. Acest lucru creează locuri de muncă bune și aduce bani la  buget din impozite.

Industria farmaceutică este în fața unor provocări de mediu fără precedent. Ce măsuri ați luat pentru a reduce poluarea – în special cea cu plastic și a apei – și a crește eficiența energetică? Cum ar putea fi înlocuite blisterele din plastic?

Ne-am angajat să protejăm mediul prin amplasarea unei stații de epurare și am instalat o suprafață maximă posibilă de panouri solare. Energia electrică furnizată de Engie este 100% ecologică. Căutăm soluții pentru a înlocui consumul de gaz. Însă toată birocrația și reglementările din jurul reciclării deșeurilor au devenit prea multe și împiedică uneori găsirea unei soluții optime.

Ambalajul specific pentru industria farmaceutică, blisterul, nu mai este o problemă, deoarece noul regulament a exclus-o. Sustenabilitatea e importantă, însă o schimbare a tipului de ambalaj al unui produs farmaceutic este foarte costisitoare și durează ani de zile până când se face o nouă înregistrare a produsului. Reglementările privind înregistrarea produselor farmaceutice sunt unele dintre cele rigide din lume. Vorbim despre sănătatea oamenilor, chiar de salvarea vieții oamenilor, și acest lucru nu permite aproape niciun pic de flexibilitate.

Suplimentele alimentare sunt pe deplin afectate de această reglementare care va deveni obligatorie. Recomand clienților noștri alegerea strategiei de reciclare a plasticului. Aceasta înseamnă că întregul ambalaj este fabricat dintr-un singur tip de plastic, cum ar fi PET, PE etc., care poate conține chiar plastic reciclat. Astfel, aceste sticle pot fi reciclate cu ușurință. Borcanele sau sticlele sunt cea mai bună soluție pentru a respecta acest regulament, cel puțin la acest moment. Blisterul fără folie de aluminiu deocamdată nu există. Până acum, testele noastre nu au fost încununate de succes.

Dacă ar fi să transmiteți un mesaj medicilor și specialiștilor în sănătate din România, care ar fi acesta?

Nu avem “un mesaj” pentru medici. Trebuie doar să-și trateze pacienții cu medicamentul potrivit. Mesajul nostru ar fi mai degrabă către Guvern: De a sprijini mult mai bine industria farmaceutică și, astfel, sănătatea oamenilor!

 

Notă: Interviul a fost tradus din lb. engleză

About Author

Delia Budurca

Comments are closed.