D-na Michele Boiron, farmacistă cu peste 40 de ani experiență în homeopatie și totodată fiica fondatorului companiei Laboratoarele Boiron, a lansat în România volumul “Homeopatie și prescripție oficinală”, o culegere de 43 de situații clinice care se pot trata cu remedii homeopatice.Cartea este structurată ca un instrument de lucru, care prezintă succint afecțiunea, experiența farmacistului și, alături, prescripția oficinală.
D-na Michele Boiron a subliniat calitățile remediilor homeopatice – eficacitatea și rapiditatea răspunsului – cu condiția să nu se adreseze unor suferințe cronice, ci unor simptome acute și non-repetitive.
“Studii făcute în Franța în 2010 au arătat că 30% dintre familii aveau în casă un medicament homeopatic, iar 56% dintre persoane au cumpărat cel puțin o dată pe an un medicament homeopatic”, a spus D-na Boiron vizavi de popularitatea acestui tip de tratament în Franța.
În România, compania a atins o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, eveniment care coincide cu aniversarea de 80 de ani de la înființarea companiei. Laboratoarele Boiron este prezenta în România din 2000.
Cele mai populare branduri sunt Oscillococcinum (pentru răceală și gripă), Stodal (pentru tuse) și Sedatif PC (pentru stres, anxietate și tulburări de somn.
Deși piața de produse homeopate este încă la început, în 2011 Boiron România a avut o cifra de afaceri de 8.700.000 euro, iar anul acesta se estimează o creștere de aproximativ 17,4%. La nivel mondial, cifra de afaceri Boiron reprezintă 0,1% din piața farmaceutică internațională, adică aproximativ 535 milioane de euro.
„Obiectivul nostru pentru România este acela de a crește notorietatea medicamentelor homeopate, ca alternativă terapeutică eficientă, pentru profesioniștii din domeniul sănătății, cât și pentru marele public. Acest obiectiv îl realizăm sprijinindu-ne pe extinderea distribuției în farmacii și prin campanii de informare corecte și etice asupra beneficiilor acestor tratamente, în scopul îmbunătățirii calitătii vieții pacienților”, declară Ștefania Popescu, Director de Marketing și Comunicare Boiron România.
Cu alte cuvinte, ceea ce se dorește este promovarea Homeopatiei ca terapeutică medicală pentru că reprezintă una dintre bogăţiile medicinei. Ea nu trebuie nici privilegiată, nici penalizată în raport cu alte branşe ale terapeuticii medicale, ci din contră, este necesar să se ţină cont de specificitatea sa.
În 1932, frații Henri și Jean Boiron creau la Paris Laboratorul Central Homeopatic, care avea să devină unul dintre cei mai importanți producători de produse homeopatice din lume, prezent în 100 de țări, cu peste 2800 de angajați.