Piața de produse OTC din România (medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală) a înregistrat o creștere modestă în trimestrul al treilea față de T2 2017, conform datelor Cegedim. Segmentul de produse fără prescripție medicală a recuperat astfel scăderea de 7% din al doilea trimestru al anului, în timp ce, creșterea în acest interval, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, a fost de aproximativ 20% la nivelul volumului de vânzări.
Segmentul de piață a înregistrat o evoluție moderată la nivelul acestor categorii de produse, cele mai mari fluctuații regăsindu-se la nivelul categoriei răceală, gripă și alergii (volumul vânzărilor a scăzut cu 23,4 milioane de lei de la 132,3 milioane de lei în trimestrul al doilea) și al celei de produse dermatologice (scădere cu 13,5 milioane de lei).
Analgezicele, produsele de lifestyle și cele pentru afecțiuni gastrointestinale, în creștere
Creșteri ușoare au înregistrat categoriile de produse analgezice, Lifestyle OTC și produsele cu indicație în afecțiunile gastrointestinale. Astfel, cea mai mare creștere a fost realizată de segmentul de produse analgezice. De la un volum de vânzări de 97,3 milioane de lei în al doilea trimestru al anului, respectiv o cotă de piață de 13,4%, acestea au ajuns la vânzări în valoare de 105,1 milioane de lei și o cotă de piață de 14,2% în al treilea trimestru.
Conform datelor Cegedim, următoarea categorie în topul produselor cu creștere la nivel de volume de vânzări, respectiv cotă de piață, se află categoria Lifestyle OTC, cu 23,8%, cotă de piață și vânzări de 176,1 milioane de lei, față de 23,2% și 168,7 milioane de lei înregistrate în al doilea trimestru al anului. Aceasta este urmată de categoria produselor cu acțiune în afecțiuni gastrointestinale, cu o cotă de piață de 21,6% și vânzări de 159,6 milioane de lei, față de trimestrul al doilea cȃnd s-a înregistrat o cotă de piață de 21,1%, respectiv vȃnzări de 153,1 milioane de lei.