Produsele nutraceutice (suplimente alimentare, tonice, vitamine, minerale, acizi grași) reprezintă cel mai important segment al pieței OTC (over-the counter – produse farmaceutice vândute fără prescripție medicală) și va înregistra în 2012 o creștere de peste 20% datorită nivelului încă limitat al consumului de suplimente nutritive în România, a spus dr. Mircea Teacă, Brand Manager pentru CHC Sanofi România cu ocazia evenimentului de prezentare a gamei de suplimente alimentare Omnivit.
Un român din cinci folosește suplimente alimentare în fiecare lună sau o dată la două luni, arată un studiu realizat de Fovea International și discutat în cadrul evenimentului, cele mai des utilizate fiind suplimentele care cresc nivelul de energie și vitalitate al organismului (de către 55% dintre respondenți), urmate de suplimentele pentru creșterea imunității, produsele antistres (utilizate de către 30% dintre respondenți) și de cele pentru creșterea capacității de memorare și concentrare (au spus 20% dintre participanții la studiu).
12% din vânzările Sanofi România susținute de suplimentele alimentare
Piața OTC-urilor s-a ridicat la o valoare de 500 de milioane de lei în primele cinci luni ale anului curent, cu o creștere de 22% față de aceeași perioadă a anului trecut. Segmentul suplimentelor alimentare a înregistrat în 2011 valoarea de 360 de milioane de lei, fiind urmat de medicamentele destinate tratării răcelii și gripei, apoi de cele pentru tratarea problemelor digestive, a durerii și de cele utilizate în tratamentul alergiilor.
Gama Omnivit care cuprinde Omnivit Activ, Omnivit Memory Forte și Omnivit OsteoFort a fost lansată în februarie, iar până în prezent vânzările s-au ridicat la peste 600.000 de lei. Prețul estimat pentru fiecare produs variază între 27 și 31 de lei.
În prezent, aproximativ 12% din vânzările Sanofi România sunt reprezentate de suplimentele alimentare, a spus Brand Managerul companiei. Sanofi își propune să mai lanseze încă alte patru produse din sfera suplimentelor alimentare până în 2013, să obțină o cotă de piață de 10% pe acest segment până în 2016 și să realizeze vânzări de zece milioane de euro în următorii cinci ani din gama de suplimente prezentă pe piață.