RASCI: trei ani de activitate

0

Educarea consumatorilor și pacienților români cu privire la utilizarea corectă a medicamentelor fără prescripție medicală, precum și îmbunătățirea cadrului legislativ aferent acestora  au fost obiectivele către care RASCI (Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale) și-a îndreptat atenția în primii trei ani de activitate.

„Suntem foarte mândri că, într-un timp atât de scurt, la numai trei ani de la înființarea asociației, am reușit să ne constituim ca o voce puternică, competentă și unitară a industriei pe care o reprezentăm, un real partener de dialog pentru autoritățile și instituțiile din domeniu, precum și un promotor al îngrijirii personale responsabile,” a afirmat Răzvan Bosinceanu, președinte RASCI.

Asociația a dezvoltat parteneriate atât  cu autoritățile și instituțiile abilitate din domeniu, cât și cu instituții și organizații profesionale europene pentru actualizarea și îmbunătățirea normelor existente și pentru alinierea cadrului legislativ național curent la bunele practici europene, se arată într-un comunicat de presă al RASCI. Prin intermediul afilierii sale la AESGP (Association of the European Self-Medication Industry), în cadrul căreia RASCI este reprezentată atât la nivelul grupurilor de lucru, cât și în Consiliul Director, asociația contribuie în mod direct la optimizarea cadrului de reglementare european.

„Ne dorim un consumator informat și responsabil care citește, înțelege și respectă întotdeauna informațiile din prospectul medicamentelor eliberate fără rețetă, respectiv de pe ambalajul dispozitivelor medicale și de pe eticheta suplimentelor alimentare pe care le utilizează. Un astfel de consumator ignoră derapajele din comunicarea comercială și înțelege că toate informațiile primite din zona sănătății trebuie analizate în detaliu. Pentru acest lucru, utilizatorii acestor categorii de produse trebuie să aibă acces la informații corecte, dar să și fie protejați de legislația în domeniu,” a explicat Diana Mereu, director executiv RASCI.

Pentru a se asigura că toate companiile membre cunosc importanța furnizării de informații corecte și obiective despre produsele de îngrijire personală, astfel încât consumatorii și pacienții să poată lua decizii raționale în ceea ce privește utilizarea acestora, RASCI a dezvoltat propriul Cod Etic. Adoptat de toate companiile membre, acesta prevede ca activitățile de promovare și alte activități conexe să fie îndeplinite într-o manieră corectă și conformă, evitând practicile înșelătoare și potențialele conflicte de interese cu profesioniștii din domeniul sănătății și în conformitate cu legile și regulamentele europene și române. Acestuia i se adaugă și un Ghid de bune practici pentru comunicarea comercială a suplimentelor alimentare și dispozitivelor medicale, în efortul de a crea un standard unitar, la nivelul membrilor asociației dar și al întregii industrii.

 „Pentru a genera beneficii atât pentru utilizatorii produselor pe care le reprezentăm, cât și pentru jucătorii din industrie, este nevoie de un mediu concurențial corect, precum și de educarea și responsabilizarea consumatorilor și pacienților români. Aceste două aspecte necesită, la rândul lor, creșterea gradului de implicare a autorităților cu rol de supraveghere, simultan cu aderarea cât mai multor jucători din piață la un set clar și transparent de bune practici în materie de comunicare comercială. De aceea, pe lângă campania educațională ”Despre sănătate, cu responsabilitate”, prin care urmărim să contribuim la îmbunătățirea educației pentru sănătate a cetățenilor români, demersurile noastre ca asociație vizează și aspectul unui cadru legislativ transparent, unitar și corect la nivelul populației și la nivelul tuturor jucătorilor din piață. Numai în acest mod putem adopta și implementa cele mai bune soluții pentru îmbunătățirea pe termen lung a stării generale de sănătate a consumatorilor și pacienților români”, a adăugat Diana Mereu.

RASCI reunește producători, importatori și distribuitori de medicamente fără prescripție medicală (OTC), suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, activi pe piața din România: Bayer Consumer Health, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Pfizer, Fildas, Antibiotice, Berlin-Chemie, WÖRWAG Pharma, Aboca, Omega Pharma, Ipsen, Alvogen și Angelini.

About Author

Raluca Bajenaru

Comments are closed.