Compania Romastru se extinde în Polonia, Țările Baltice – Letonia, Lituania și Estonia, Ucraina și în Orientul Mijlociu, devenind prima companie farmaceutică românească care devine multinaţională, după ce a intrat deja pe piaţa din Bulgaria. În Orientul Mijlociu compania vizează state ca Liban, Siria, Iordania, Irak.
”Prin extinderea în Bulgaria, în 2009, am câştigat un know-how foarte important care ne-a permis ulterior să analizăm şi să luăm în calcul oportunităţi şi în alte ţări din Europa de Est. Prin susţinerea din partea firmei-mamă din Liban, ne pregătim şi pentru intrarea în ţări din Orientul Mijlociu”, spune Cristian David, Director Regional al Romastru pentru Europa Centrală și de Est și Orientul Mijlociu.
Într-un al doilea val al extinderii sunt vizate Cehia, Slovacia și Croația.
Expansiunea geografică face parte din strategia care include intrarea pe segmentul medicamentelor generice. ”Medicamentele generice sunt echivalente terapeutice ale produselor farmaceutice originale ale căror patente au expirat. Romastru are trei divizii pentru generice pentru domeniile oncologie, psihiatrie si cardiologie. Până în 2015, estimăm o cotă de piaţă de 5% pentru aceste segmente. În prezent, Romastru este lider în România pe anumite produse generice pentru cancerul de prostată si cancerul de sân”, explică Cristian David.
Primele branduri proprii Romastru au fost lansate în 2009. Compania a lansat nouă produse generice pe diferite arii medicale, care reprezintă 6% din cifra de afaceri, şi deţine 55 de produse generice care urmează a fi lansate în următorii doi ani. Portofoliul companiei va fi extins și mai mult în perioada următoare. Cifra de afaceri estimată pentru 2011 este de 90 de milioane de euro, în creştere de 49% comparativ cu anul trecut.