Asociația Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR) a lansat o campanie națională de informare și educare cu privire la medicamentele generice, sub sloganul “Eficiență, calitate și siguranță la un preț mai mic”. Campania este derulată în parteneriat cu Ministerul Sănătății și cu Agenția Națională a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale (ANMDM). “Este absolut necesar ca pacienții români să fie mai bine informaţi cu privire la tratamentele urmate şi astfel să ceară în farmacii medicamentele potrivite nevoilor lor. Medicamentele generice sunt la fel de sigure și eficiente ca orice alte medicamente disponibile în farmacii și, în plus, sunt mai accesibile ca preț”, a declarat Dragoș Damian, Președinte APMGR (foto mijloc).
În România, medicii prescriu medicamentele pe baza substanței active, care se regăsește în mai multe medicamente sub diverse denumiri comeriale și la prețuri diferite. APMGR consideră că pacienții trebuie să fie informați asupra opțiunilor de tratament disponibile în farmacii, pentru o alegere informată.
“Sperăm că această campanie de informare va creşte accesul pacienţilor la tratament, ajutându-i să-şi cunoască mai bine drepturile şi să fie conştienţi de posibilităţile de a face economii prin alegerea medicamentelor generice”, a declarat Dorel Săndesc(foto dreapta), Secretar de Stat în Ministerul Sănătății.
“Medicamentele generice îndeplinesc aceleaşi standarde de calitate ca orice alte medicamente comercializate în România, întrucât sunt supuse aceluiaşi control strict al ANMDM. Folosirea cu predilecţie a medicamentelor generice, acolo unde acestea sunt o alternativă de tratament, va ajuta sistemul de sănătate să facă faţă presiunilor bugetare imense la care este supus şi pacienţii români să beneficieze de tratamente sigure şi eficiente, la costuri mai mici”, a declarat Marius Savu(foto stânga), Președinte ANMDM.
Campania va debuta printr-o etapă pilot, desfășurată pe o durată de trei luni și va cuprinde acțiuni de informare, un website dedicat, comunicare în presa scrisă și online, în social media și promovare directă către pacienți în spitale.