Peste 500 de spitale şi 21.000 de medici din Italia folosesc soluţiile Dedalus TeamNet

0

Dedalus TeamNet, o companie tânără pe piaţa locală, îşi propune să devină, în următorii cinci ani, principalul furnizor de sisteme informatice pentru managementul serviciilor medicale din România, explică Emilian Costaş, directorul general al companiei.

Care sunt soluţiile pe care Dedalus TeamNet le propune industriei medicale?

Dedalus TeamNet propune o suită de sisteme informatice care se adresează spitalelor, clinicilor şi medicilor de familie şi care sunt folosite cu succes de către peste 21.000 de medici în peste 300 de spitale private, 250 de spitale publice, 280 de laboratoare şi 500 de săli de operaţie din Italia. Soluţiile Dedalus TeamNet au un rol important în reducerea timpului de aşteptare al pacientului şi în creşterea calităţii serviciilor medicale, prin suportul acordat personalului medical.

Dedalus TeamNet vine cu o abordare nouă prin cel puţin trei aspecte. În primul rând, sistemele sunt dezvoltate pornind de la nevoile pacientului şi oferă funcţionalităţi noi pe piaţa locală: identificarea pe bază de cod de bare pentru pacienţii internaţi, managementul programărilor pentru consultaţii şi investigaţii paraclinice online, colaborarea secţiilor şi a departamentelor la completarea dosarului pacientului, validarea medicaţiei administrate prin scanare etc.

Aducem o serie de „bune practici” împreună cu sistemele informatice,  astfel încât spitalele din România să se alinieze standardelor internaţionale de schimb de informaţii în domeniul medical (HL7 şi IHE). Avantajul imediat al respectării acestor standarde constă în intuitivitatea lucrului în sistem şi integrarea rapidă cu alte aplicaţii.

Care este strategia de business pentru 2012?

Pentru noi 2012 va fi un an de educare a pieţei, de localizare a sistemelor şi de realizare a “Studiilor de caz”, cum le spunem noi. Dorim să implementăm soluţiile în câteva spitale şi, prin referinţele acestora, să creştem exponenţial anul viitor. Ne propunem totodată să antrenăm autorităţile din sănătate într-o discuţie privind managementul medical modern şi să le prezentăm sistemele existente, precum şi alte proiecte cu impact pozitiv pentru pacienţi.

Cum poate beneficia personalul medical de produsele oferite de Dedalus?

Personalul medical din spitale se confruntă cu un efort administrativ imens: completarea documentaţiei medicale solicită timp, atenţie şi uneori presupune scrierea aceloraşi informaţii în mai multe formulare. Pe de altă parte, se confruntă adesea cu lipsa unor informaţii complete despre pacient, despre istoricul său medical, datorită imposibilităţii centralizării datelor.  Printre funcţionalităţile oferite de noi se numără vizualizarea şi editarea fişei de observaţie pe dispozitive mobile, orarul de administrare a medicaţiei, centralizarea informaţiilor despre pacient în dosarul pacientului, vizualizarea comparativă a investigaţiilor paraclinice şi a rezultatelor (inclusiv cele de imagistică şi radiologie), verificarea administrării la timp a tratamentelor prin scanarea codului de pe medicamente şi descărcarea automată din gestiune, plasarea programărilor online pentru consultaţii şi investigaţii paraclinice etc

Dar pacienţii?

Principalul beneficiar al utilizării acestor sisteme în instituţiile sanitare din România este pacientul. Venim cu o serie de aplicaţii prin care contribuim la reducerea timpului de asteptare al pacienţilor şi la reducerea erorilor în prescrierea şi administrarea medicaţiei.

Pentru textul integral vezi editia print Medica Academica, Septembrie 2012.

About Author

Johana Grigore

Comments are closed.