Maria Călinescu – Expert Medical Seo – PromovămSănătatea.ro
Promovarea pe canalele Social Media este parte din marketingul online. Este un fapt ce trebuie bine înţeles, foarte multă lume optând doar pentru această strategie care este foarte bună, deși nu poate înlocui alte strategii.
Ce înseamnă Social Media?
Social media este un termen generic, tehnic, care defineşte seria de canale de comunicare online, de interacţiune socială şi de sisteme de propagare a informaţiilor, care includ forumuri, grupuri, bloguri, reţele sociale şi platforme de content/video/audio sharing şi comunicare instant.
Social media se referă la comunicare, accesul liber la informaţie de orice fel, transformarea utilizatorilor de internet din simpli cititori în creatori de conţinut, interacţiunea din lumea online, în scop personal sau de business.
În ceea ce priveşte România, Twitter are aproximativ 11 000 de utilizatori pe plan local, Facebook are 271 820 de utilizatori, iar YouTube atrage lunar 2 milioane de clienţi unici din România.
Canale Social Media:
Pentru comunicare :
Reţele sociale: Facebook,
LinkedIn, MySpace, Bebo
Bloguri: WordPress, Blogger,
LiveJournal
Micro-Bloguri: Twitter, Plurk
Evenimente: Upcoming,
Eventful,
Grupuri de discuţii:
Google Groups, Yahoo Groups, Windows Live Groups
Colaborare:
– Wiki: Wikipedia, PBwiki,
–
Social bookmarking:
Delicious, StumbleUpon, Stumpedia
–
Social News: Digg, Mixx,
Reddit
– Opinii şi întrebari: epinions,
Yelp
Multimedia:
–
Fotografie: Flickr, Zooomr,
Photobucket, SmugMug
– Video: YouTube, Vimeo, Revver
– Livecasting: Ustream, Justin.tv
– Audio: imeem, The Hype Machine, Last.fm
Doctorii şi Social Media:
Doctorii/cabinetele medicale accesează canalele social media pentru a se face cunoscuţi acestei comunităţi, pentru a atrage clienţi, într-un cuvânt pentru a se PROMOVA şi cel mai important este că totul se realizează cu un cost redus.
Este un canal favorabil doctorilor, deoarece clienţii lor, cei mai mulți dintre ei utilizatori ai internetului, nu vor să vorbească deschis despre problemele lor medicale. Ei sunt interesaţi de tratamente, boli, medicamente, iar internetul –
blogurile şi reţelele sociale – sunt primele canale de informare.
Doctorii se pot conecta personal cu această lume virtuală sau pot apela la specialişti. Dar în ambele cazuri sunt câteva chestiuni care trebuie avute în vedere, şi anume:
–
targetarea publicului – de ex., utilizatorii site-ului MySpace sunt în mare măsură adolescenţi faţă de cei ai site-ului Facebook, unde utilizatorii sunt persoane mature, persoane care ar fi mai interesate de subiectul sănătate.
–
comunicarea mesajului – te adresezi / te prezinţi acestui public nu încerci să te vinzi, ei vor veni singuri la tine dacă le place ceea ce văd. Lasă-i să discute despre tine, despre campaniile tale, acceptă feedbackul negativ şi ia măsuri .
Fii transparent, politicos şi implicat 100%
De ce ai accesa Social Media? – Avantaje
– Accesibil şi uşor de folosit;
– Costuri reduse;
– Canal de comunicare;
– Socializare şi relaţionare;
–
Interacţiune cu clienţii şi menţinerea contactului direct;
–
Feedback – poţi primi idei/sugestii/păreri de la clienţi şi iţi poţi actualiza strategia de promovare tinând cont de reacţiile celor cărora te adresezi. <<<
PromovămSănătatea.ro are în lista sa de servicii oferite medicilor şi integrarea în Social Media.