Sfatulmedicului.ro , cel mai important furnizor de informaţie medicală particularizată din internetul românesc, a realizat un studiu pe marginea interesului manifestat de publicul online în jurul principalelor subiecte ce fac agenda presei în această perioadă.
Gripa porcină are ghinionul de a se manifesta în România, în plină campanie electorală, fiind nevoită să împartă spaţiul media cu cel destinat candidaţilor. Interogarea Google-ului pe perechea de cuvinte cheie “gripa porcină”-“cancer” observăm că cel dintâi reuşeşte să surclaseze pe cel din urmă, deşi cancerul obişnuia să fie leader al numărului de căutări pe cuvinte din categoria “afecţiuni”: scorul indicat de Google pe această pereche este de 49 la 8 în favoarea gripei porcine.
Subiectul “gripa porcină” de către a reuşit să pătrundă în toate rubricile ziarelor online sau offline, de la sport la monden şi de la educaţie la economie. Aflăm deci, dacă nu ştiam deja, că teama naşte interes şi că acest interes poate fi ulterior exploatat prin amestecarea expresiei cheie în arii tematice cât mai diverse. Site-urile cu specific medical, şi folosesc ca reper SfatulMedicului.ro, răspund solicitărilor introduse în Google prin sintagme cheie de tipul “gripa porcină simptome”.