Nu cunosc cât de mult se practică ginecologia cosmetică în România, dar aflu că este un subiect controversat în lumea întreagă. Se dezbate, se acuză, se scuză… este etică promovarea chirurgiei cosmetice în general? Publicitatea către publicul larg este deja interzisă în Franţa şi se discută în UK. În România nu cred că avem astfel de probleme. De fapt, nu cred ca avem niciun fel de probleme, pentru că, atunci când vine un GURU internaţional la Bucureşti, dispus să ofere soluţii la probleme legate de finanţare, asigurări private de sănătate sau Health Technology Assessment, nu interesează pe aproape nimeni. Excepţie fac acei specialişti din Ministerul Sănătăţii sau din industrie şi asociaţiile de pacienţi, care sunt preocupaţi permanent de subiect şi vin să afle noutăţi. Câţiva ziarişti au intrat în sală, au aflat că nu e vorba de niciun scandal politic, erotic sau malpraxis… şi au plecat. Nu contează că acea mare personalitate nu a mai fost în România şi că era o şansă unică pentru ei să stea de vorbă cu adevăratul şi recunoscutul specialist. Această persoană poate să le dea acel răspuns pe care ei ar trebui să-l caute.
Par mereu supărată pe câte‑un subiect, dar sunt atâtea nimicuri care pot funcţiona. Facebook-ul este plin de plângeri despre ce mită au dat pacienţii în spital, cum au fost refuzaţi pacienţii de către diferiţi doctori, pe motive subiective, cum le-au murit rudele… inexplicabil şi cum nimeni nu explică.
În Anglia, familia unui pacient care a murit în timpul unui studiu clinic ce se ocupa de testarea medicamentelor pentru cancerul de testicule a primit o compensare de 6 cifre. Din această experienţă, toată lumea a învăţat că testele pentru cancer trebuie să fie mai sigure.
Nepoata mea, studentă la medicină şi care învaţă pe brânci, fiind pasionată şi ambiţioasă, vrea să plece din ţară. Eu ce să-i spun? „te felicit, draga mea, mult succes” sau „…şi în ţara asta cine mai rămâne?”. Reformăm odată învăţământul medical? Deblocăm posturile? Motivăm medicii? Creăm condiţii? Dar acesta nu este subiect de sărbători de iarnă. Aştept să treacă alegerile… şi după 10 ianuarie să am cu cine vorbi şi propune proiecte de promovare a sănătăţii.
Până atunci, mă amuz cu umorul medicilor (din altă ţară).
Mai ales al celor care ar face orice ca să facă prevenţie şi să educe, deci să scadă costurile şi să crească nivelul calităţii. La muzeul de patologie St. Bart a avut loc o expoziţie cu ocazia sarbătorii de Haloween, „Eat your heart out”, în care au fost expuse prăjituri tematice, tematica fiind de la boli venerice pănă la rinichi şi vase de sânge. Dulciurile au ilustrat grafic condiţii medicale şi simptome ale bolilor… din ciocolată şi zahăr. Un eveniment de PR genial, despre care s-a scris, vorbit, râs, speriat. Oare putem să-l replicăm şi noi? Am fi noi oare suficient de deschişi şi… simpatici? Sau noi nu avem timp de astfel de prostii… noi ne ocupăm de lucruri serioase şi în niciun caz nu copiem/plagiem.
Sărbători fericite şi alegeri… bune!